آغاز اردوی دو پرتابگر ایران در بلاروس


بهنام شیری

اردوی آماده‌سازی پرتابگران دیسک ایران با هدف کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در بلاروس آغاز شد.

به گزارش سادس، اردوی آماده سازی بهنام شیری، نایب قهرمان پرتاب دیسک آسیا در سال ۲۰۱۹ و حسین رسولی، قهرمان پرتاب دیسک جوانان آسیا در سال ۲۰۱۸ در کشور بلاروس آغاز شد. این اردوی تدارکاتی به مدت یک ماه در شهر مینسک و زیر نظر جورجی کولنوچنکو، ‌مربی بلاروسی تبار برگزار می‌شود و پس از ارزیابی عملکرد ورزشکاران و مربی و همچنین بررسی شرایط کمپ مینسک، با نظر سازمان تیم های ملی فدراسیون دوره های بعدی نیز تمدید خواهد شد.

فدراسیون دوومیدانی هدف این اردو را حمایت از این دو پرتابگر برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ عنوان کرده است.

بهترین رکود شخصی بهنام شیری که در پروفایل فدراسیون جهانی این ورزشکار ثبت شده است به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد که در مسابقات تهران رکورد ۶۱.۸۲ را ثبت کرد. بهترین رکورد فصل او نیز ۶۰.۸۹ مسابقات قهرمانی آسیا قطر در سال ۲۰۱۹ است. این ورزشکار شهریور ماه سال جاری و در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور پرتابی به طول ۵۸.۷۰ را ثبت کرد.

حسین رسولی که ۲۱ سال سن دارد در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۸ رکورد ۶۲.۶۶ راثبت کرده است. در بخش بزرگسالان بهترین رکود شخصی ثبت شده این ورزشکار در فدراسیون جهانی دوومیدانی پرتابی به طول ۵۶.۶۹ است که در سال ۲۰۱۸ ثبت شده، بهترین رکورد فصل او نیز مربوط به سال ۲۰۱۹ و پرتابی به طول ۵۵.۰۴ است.

رکورد ورودی المپیک در پرتاب دیسک ۶۶ متر است و باید دید که آنها در ۶ زمان باقی مانده تا المپیک ۲۰۲۰ چقدر رکورد خود را ارتقا می‌دهند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *