VAR در این فصل به نفع بارسا عمل نکرده است


آنتوان گریزمان

بارسلونا در فصل جاری بر خلاف سال گذشته هیچ بهره‌ای از VAR نبرده است.

به گزارش سادس و به نقل از آس، داوری البرولا روخاس در دیدار رئال سوسیداد و بارسلونا و دخالت نکردن خیل مانسانو (داور VAR) خوشایند باشگاه کاتالانی نبود (این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید). بر اساس اعلام شبکه SER اسپانیا آبی‌اناری‌ها خشمگین هستند و خوسپ ماریا بارتومئو (رییس باشگاه بارسلونا) از لوییس روبیالس (رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا) درخواست خواهد کرد تا دلیل واردن نشدن VAR در صحنه‌ای که جرارد پیکه روی زمین افتاد را توضیح دهد. در نیمه اول اتفاق مشابهی رخ داد اما داور یک پنالتی به نفع رئال سوسیداد اعلام کرد.

رابطه بارسا با VAR در این فصل خوب نبود. این فناوری چهار بار در بازی‌هایش مورد استفاده قرار گرفت و هیچ یک به نفعش نبود. البته هیچ یک از آنها نقش تعیین‌کننده‌ای در نتیجه بازی نداشتند. داور در دقیقه ۲۷ گل کوین گامیرو را مردود اعلام کرد اما VAR آن را درست دانست. با این حال نتیجه نتیجه ۵ بر ۲ به نفع بارسا شد.

دومین بار در دیدار برابر گرانادا اتفاق افتاد که آبی‌اناری‌ها با دو گل شکست خوردند. در نیمه دوم متئو لائوس به کوادرا فرناندس توصیه کرد برای مشاهده خطای هند آرتورو ویدال در محوطه جریمه از مانیتور استفاده کند. در نهایت داور پنالتی گرفت و وادیو به توپ ضربه زد.

در دیدار لوانته و بارسلونا دو بار داور از فناوری بازبینی تصاویر بهره برد. نخستین بار ارناندس ارناندس می‌خواست مطمئن شود چه بازیکنی روی مورالس خطا کرده است. داور با کارت زرد، لوییس سوارس را جریمه کرده بود اما آن را لغو کرد و به آرتور نشان داد. این اتفاق نه به ضرر بارسا بود و نه به نفعش. در دقیقه ۷۴ دوباره VAR وارد شد و گل لیونل مسی را به خاطر  قرارداشتن آنتوان گریزمان در آفساید مردود اعلام کرد. نکته قابل بحث این است که این فناوری تا کجا می‌تواند به عقب برگردد و صحنه را بررسی کند.

شرایط در فصل گذشته نسبت به این فصل خیلی متفاوت بود. VAR هشت بار در بازی‌های بارسا وارد و شش مورد به نفع تیم کاتالاتی تمام شد. با این حال هیچ یک نقش تعیین‌کننده‌ای در نتیجه بازی نداشتند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *