خورشیدی: وزارت ورزش دختران وزنه‌بردار را باور کند/ پیگیر وایلد کارت هستیم


اکبر خورشیدی

مشاور و ناظر فنی تیم ملی وزنه برداری دختران گفت: امیدوارم وزارت ورزش از لحاظ بودجه‌ای نیم نگاهی به وزنه‌برداری بانوان داشته باشد چون آنها هم اعزام بین المللی و اردوهای داخلی دارند.

اکبر خورشیدی در گفت و گو با سادس درباره وضعیت دو دختر وزنه بردار ایران برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک قطر کاپ بیان کرد: با حمایت فدراسیون، اردوی بانوان زودتر از موعد آغاز شد و خوشبختانه دختران خیلی خوب تمرین می‌کنند. هدف ما این است که دختران در مسابقات قطر کاپ نسبت به ترکیه افزایش رکورد داشته باشند و تا رنکینگ فدراسیون جهانی هم در جایگاه بالاتری قراربگیرند.همچنین نیم نگاهی هم به کسب مدال داریم.

خورشیدی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند دو بانوی وزنه بردار ایران حدودا چه رکوردهایی را در قطر به ثبت برسانند، گفت: ما به دنبال افزایش رکورد هستیم اما همه چیز به شرایط مسابقه بستگی دارد. از طرفی فاصله بین مسابقات ترکیه  و قطر هم زیاد نیست اما این توانایی را دارند در رقابت به رکورد مجموع بیشتر از ۲۰۰ کیلوگرم هم برسند با این حال باید دید در روز مسابقه چه چیز پیش می آید.

او ادامه داد: آنها بعد از مسابقات ترکیه ریکاوری نسبی داشتند و ۱۰ روز اول اردوهم تمرینات استقامتی پشت سر گذاشتند و حالا داریم به سمت تمرینات تکنیکی می رویم.امیدوارم تمرینات ما جواب بدهد.

او با اشاره به مشکل بودجه وزنه برداری بانوان تصریح کرد: فدراسیون هایی که در بخش بانوان فعالیت می‌کنند باید افزایش بودجه داشته باشند.  متاسفانه  وزنه برداری همان یک بودجه را دارد و فدراسیون با قناعت کار می کند . امیدوارم وزارت ورزش بودجه بیشتری اختصاص دهد و نیم نگاهی به وزنه برداری بانوان داشته باشد. چون بخش بانوان هم اردوهای داخلی  و اعزام های بین المللی دارد و وزارت ورزش باور داشته باشد وزنه برداری بانوان می تواند افتخارآفرین باشد.

 او ادامه داد: خیلی از کشورها ایران را یکی از قطب‌های وزنه‌برداری بانوان می‌دانند  و می‌گویند با توجه به استعداد و پتانسیلی که دختران ما دارند، ایران می‌تواند در المپیک‌های بعدی یعنی از ۲۰۲۴ به بعد صاحب مدال المپیک شود.

خورشیدی در پاسخ به این پرسش که فدراسیون پیگیر گرفتن وایلد کارت برای حضور در المپیک هست یا خیر، تاکید کرد: فدراسیون پیگیر هست و امیدوارم شدنی باشد. وزنه برداری بانوان ما فعال بوده و در مسابقات قهرمانی آسیا  و جهان هم شرکت کرده است و این فعالیت ها مورد توجه فدراسیون جهانی است. امیدوارم چراغ سبزی به ایران نشان دهند.

او درباره انگیزه دختران وزنه‌بردار گفت: دختران بسیار پرتلاش و ساعی هستند و سعی می‌کنند به هدفی که دارند، برسند و من وقتی این را می‌بینم بسیار لذت می‌برم. فکر می‌کنم دختران  وزنه بردار در توانایی از پسران کم ندارند و حتی در برخی تکنیک ها بهتر هم هستند. ما حتی در این اردو ها از مربیان ادواری بانوان هم استفاده می‌کنیم تا با حضور در این اردوها کسب تجربه کنند.

 انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *