واکنش حناچی به‌ خبرهای تغییر معاون ترافیک شهرداری تهران


شهردار تهران درباره اخباری مبنی بر تغییر معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: تغییرات طبیعی است ما دائما در حال تغییر هستیم و هر جا که این تغییر لازم باشد آن را انجام خواهیم داد.

به گزارش سادس، پیروز حناچی در پایان مراسم یازدهمین دوره جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری در جمع خبرنگاران گفت: سهم پژوهش در بودجه کل کشور، نسبت به تولید ناخالص ملی 57 صدم درصد است. درشهرداری تهران این میزان به دو درصد رسیده اما مطمئنا در مقایسه با کشورهای پیشرفته این رقم کم است.

وی افزود: در دوره‌هایی در خصوص سهم پژوهش به یک و نیم درصد نزدیک شده‌ایم اما تلاش می‌کنیم این درصد بیشتر شود چرا که اگر بخواهیم در امر پژوهش بخصوص پژوهش‌های کاربردی تحول ایجاد کنیم باید بیشتر از این هزینه کنیم.

وی در خصوص اظهارات مدیر اجرایی معاینه فنی کشور، درباره‌ عدم برخورد شهرداری با خودروهای متخلف گفت: در این زمینه مکاتبه‌ای دریافت نکردم اما بعدا این موضوع را بررسی می‌کنیم و اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

شهردار تهران درباره‌ تغییرات در معاونت امور مناطق با توجه به اینکه قرار بود در اصلاح چارت شهرداری این معاونت حذف شود گفت: هر وقت این انتصاب را انجام دادیم جای طرح این سوال خواهد بود.

وی درباره‌ی ایجاد شفافیت حقوق مدیران شهرداری نیز تاکید کرد:‌ شهرداری جزء نخستین دستگاههایی است که این اطلاعات را عنوان کرد و تمام تلاش مان این بوده که اطلاعات واقعی را منتشر کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ضیافت شام اعضای شورای عالی استان‌ها که به دعوت شهردار تهران یک روز قبل از برگزاری انتخابات هیات رئیسه این شورا برگزار شد، گفت: رقم 3 میلیون تومان هدیه به اعضای شورا رقم دقیقی نیست طبیعی است که شورای عالی استان‌ها را وقتی به اراضی عباس آباد دعوت می‌کنیم هدایایی نیز بدهیم این کار مرسوم است و وقتی ما هم به استان‌ها می‌رویم اتفاق می‌افتد. قطعا به حاشیه کشاندن این مراسم کار زشتی است.

حناچی درباره‌ی حاشیه نشینی تهران و وظایف شهرداری در این راستا نیز گفت: حاشیه نشینی از نفوذ حریم شهر تهران خارج می‌شود . ما در این موضوع کنترل نداریم و توسط وزارت کشور به آن رسیدگی می‌شود. این کار قطعا نیازمند هماهنگی ملی و محلی است.

حناچی در پاسخ به این سوال که چند درصد آثار این جشنواره در مجموعه مدیریت شهری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد گفت:‌ اگر پذیرش‌ها از جنس کاربردی باشد تلاش خواهیم کرد که مورد استفاده قرار گیرد. در 350 اثر پیشنهاد شده باید دید چقدر شرایط کاربردی شدن را دارند. از آنجا که ما همه این پژوهش‌ها را سفارش نداده‌ایم طبیعتا نمی‌توانند همگی این شرایط را داشته باشند. اما بی تردید برگزاری این جشنواره در غیر پژوهش تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *