ملی‌پوش دوومیدانی: ایمان دارم سهمیه المپیک توکیو را می‌گیرم


مهدی پیرجهان

دونده ۴۰۰ متر با مانع ایران می‌گوید با اینکه در جایگاه ۲۹ جهان قرار دارد و نفرات زیر ۴۰ به المپیک راه پیدا می‌کنند اما دنبال کسب سهمیه از طریق ثبت رکورد ورودی بازی‌ها است.

به گزارش سادس، دوومیدانی ایران تاکنون دو سهمیه المپیک توکیو کسب کرده است؛ احسان حدادی در پرتاب دیسک و حسن تفتیان دردوی۱۰۰ متر، نمایندگان ایران در توکیو هستند. با این حال فدراسیون امیدوار است تا مهدی پیرجهان، دونده ۴۰۰ متر با مانع ایران المپیکی شود. پیرجهان که در مسابقات هند با ثبت رکورد ۴۹.۳۳ تا نزدیکی ورودی المپیک(۴۸.۹۰) هم رسید اکنون در جایگاه ۲۹ جهان قرار داد و به گفته خود اگر تا خرداد ماه همین جایگاه را داشته باشد به صورت مستقیم به المپیک راه پیدا می‌کند، هرچند این ورزشکار امید زیادی دارد که ورودی را از طریق رکورد کسب کند.

پیرجهان در گفت‌وگو با سادس به برنامه‌های خود برای کسب سهمیه المپیک اشاره و بیان کرد: من و مربی‌ام با دعوت آقای عرب، سرپرست فدراسیون دوومیدانی به تهران آمدیم و برنامه خود که شامل تمرین، اردو و مسابقات بود را مطرح کردیم که با موافقت‌هایی هم روبه رو شد. در حال حاضر در اردوی تبریز هستم و از ۱ بهمن تا ۵ فروردین با هزینه فدراسیون به اردوی کیش می‌روم.

او در مورد جایگاه خود در رنکینگ جهانی دوومیدانی و شانس ورود به المپیک بیان کرد: الان در رده ۲۹ دنیا قرار دارم و نفرات زیر ۴۰ به صورت  مستقیم به المپیک می‌روند؛ من هم برای بهبود رنکینگ باید در مسابقات مختلفی شرکت و امتیازهای بیشتری کسب کنم. این مسائل را به فدراسیون اطلاع دادیم و مسئولان هم موافقت کردند تا من را به مسابقاتی که امتیازت بیشتری دارد، اعزام کنند.

پیرجهان به مسابقاتی که شانس حضور در آنها را دارد اشاره کرد و گفت: جواز حضور در مسابقات world challenge را پیدا کردم و حتی می‌توانم در دایموند لیگ هم بدوم، البته فدراسیون باید برنامه ریزی کند تا از طرف فدراسیون جهانی دعوت نامه برای ایران صادر شود و شرکت کنم.

او در ادامه بیان کرد: گویا زمان کسب سهمیه المپیک از خرداد ماه بسته می‌شود، همان زمان هم رنکینگ جهانی را اعلام می‌کنند و اگر همین جایگاه را داشته باشیم به المپیک می‌روم. البته آمادگی و شرایطم خوب است و امیدوارم رکورد ورودی را که بارها در تمریناتم زده‌ام، تکرار کنم.

پیرجهان در مورد رکوردهایی که در تمریناتش می‌زند، بیان کرد:  فعلا در اوج آمادگی نیستم. در بازی‌های نظامیان جهان می‌توانستم ورودی المپیک را کسب کنم اما از آنجایی که مسابقات در دو نوبت صبح و  بعد از ظهر برگزار شد و خستگی بیش از حدی را تحمل کردم، رکورد نزدم. با این حال به خودم اعتماد و ایمان کامل دارم و بدون اتکا به رنکینگم برای کسب ورودی تلاش می‌کنم.  

پیرجهان به آمادگی ذهنی خود برای کسب سهمیه المپیک اشاره کرد و گفت: فکر و ذکرم در وهله اول رسیدن به المپیک است و پس از آن امیدوارم بزرگان دوومیدانی که حق رای در انتخابات فدراسیون دارند بهترین فرد را به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب کنند تا شرایط خیلی بهتر شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *