سازمان‌های ناکارآمد و مدیران بی‌انگیزه در سازمان‌ها چالش برانگیز هستند


معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در متن استعفای خود عنوان کرد که برخی بنده را مدیری پرتنش تصور می‌کردند اما در شرایطی که سازمان‌های ناکارآمد و اغلب مدیران بی انگیزه هستند و هیچکس حاضر به از دست دادن اختیارات و منابع خود نیست کار کردن و نوآوری چالش برانگیز است.

به گزارش سادس، عصر امروز پیروز حناچی شهردار تهران با استعفای محسن پورسید آقایی معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک  شهرداری موافقت کرد و یوسف حجت به عنوان سرپرست جدید معاونت انتخاب شد.

با انتشار متن نامه استعفای پورسید آقایی که به تاریخ ۱۸ آذرماه جاری  است، خطاب به حناچی شهردار تهران آمده است:

«اکنون نزدیک دو سال و اندی است که در خدمت شهرداری و شهروندان عزیز و گرامی هستم و از جان و دل و بدون هیچ چشم داشتی تلاش کردم تا حداقل در حوزه حمل و نقل و ترافیک و آلودگی هوا مشکلات شهر را کاهش دهم.

حوزه حمل و نقل و ترافیک و آلودگی هوا مشکلات شهر را کاهش داده و شرایط زندگی در پایتخت را بهبود بخشم. شاید عده‌ای تصور می‌کنند که بنده مدیری پر تنش هستم اما این عزیزان باید بدانند که در شرایطی که سازمانها ناکارآمد و اغلب مدیران بی انگیزه هستند و هیچکس حاضر به از دست دادن اختیارات و منافع خود نیست،  کار کردن و نوآوری چالش برانگیز است و البته خسته کننده و طاقت فرسا، ولی چاره‌ای نیست چون قبول این سمتها برای خدمت و کار کردن است نه نشستن و از مزایای آن استفاده بردن.

با این نگاه و با همکاری همه مدیران و کارکنان دلسوز معاونت و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه طرحهای مختلفی در این مدت به اجرا گذاشته شد از جمله طرح ترافیک هوشمند تهران با رفع تبعیضهای گذشته که بدون شک جزو افتخارات بین المللی کشوراست.

حذف طرح زوج و فرد، کاهش سرفاصله قطارهای مترو به ۳.۵ دقیقه و افزایش اعزام قطارها به میزان ۵۰درصد نسبت به سال ۹۶، راه اندازی خطوط ۶ و ۷ مترو، راه اندازی دوچرخه‌های اشتراکی، اجرای پارک حاشیه ای هوشمند، عقد قرارداد و همکاری با شرکتهای تاکسی اینترنتی پس از چندین سال اختلاف و درگیری، اجرای فاز دوم طرح LEZ و کنترل معاینه فنی در سطح کل شهر با نصب سامانه‌های جدید دوربین‌ها، کنترل خودروهای دیزلی دودزا، نصب فیلتر دوده در برخی از اتوبوس‌ها و نهایتا کاهش ترافیک و تولید آلاینده‌ها نسبت به سال ۹۶ و قبل از آن و این همه با وجود مخالفت و عدم همکاری برخی از افراد و نهادها و تغییرات مکرر مدیریتی در شهرداری تهران صورت پذیرفت و قطعا قضاوت در مورد کارایی این طرحها با کارشناسان و عموم مردم خواهد بود. البته کارهای زیاد دیگری نیز مانند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، قانونمدارکردن موتورسواران و نوسازی و برقی کردن موتورسیکلتها بودند که بدلیل بضاعت اندک بنده موفق به اجرای آنها نشدیم و امیدوارم که افراد توانمندتر از بنده این مسئولیت خطیر را بپذیرند و راه‌های نرفته را طی کنند.

وی در ادامه متن استعفایش نوشت: در پایان ضمن تشکر از جنابعالی و همه مدیران و کارکنان شهرداری و اعضای محترم شورا که در این مدت بنده را همراهی و تحمل فرمودید با توجه به شرایط فعلی و خستگی مفرط اینجانب درخواست دارم که از ادامه خدمت حقیر را معاف و با استعفای اینجانب موافقت فرمایید. انشاءالله خداوند به جنابعالی و اعضای محترم شورای شهر و همه کارکنان خدوم شهرداری توفیقات روزافزون در خدمت به مردم عنایت کند».                                                                             

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *