اهمیت ویژه حفاظت از زیستگاه‌های یوز ایرانی


یک عضو انجمن یوزپلنگ آسیایی یکی از اقدامات مهم برای حفظ یوزپلنگ ایرانی را تکثیر در اسارت دانست و گفت: حفاظت از زیستگاه‌ها نیز برای ما بسیار اهمیت دارد.

مرتضی اسلامی در گفت و گو با سادس اظهارکرد: در حال حاضر پروژه بین‌المللی یوز در حال استخدام نیرو برای حفاظت از زیستگاه‌ها است و از سوی دیگر خرید «پروانه چرا» در زیستگاه‌ها به ویژه منطقه توران و میاندشت باید ادامه داشته باشد. متاسفانه این اقدام بودجه جاری و دائمی ندارد و هر زمان که بودجه‌ای برای خرید پروانه‌های چرا تامین شود این اتفاق صورت می‌گیرد.

این عضو انجمن یوزپلنگ آسیایی ادامه دارد: ایمن‌سازی جاده‌ها از دیگر اقداماتی است که باید ادامه داشته باشد. در حال حاضر یک سمت جاده عباس‌آباد فنس‌کشی شده است و سمت دیگر آن در حال فنس‌کشی است.

اسلامی در پایان گفت: متاسفانه چندی پیش جاده‌ای در حاشیه میاندشت در حال احداث بود که از کریدور مهاجرتی یوز عبور می‌کرد. خوشبختانه جلوی ساخت این جاده گرفته شد البته سازمان حفاظت محیط زیست باید نسبت به این گونه اقدامات هوشیارتر باشد. در حال حاضر یوز ایرانی آخرین شانس‌های خود را برای بقا دارد و اگر طی دو یا سه سال پیش‌رو از این شانس‌ها استفاده کنیم، می‌توانیم به آینده یوز امیدوار باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *