کاهش آسیب‌ها به تغییر جهت در نظام تعلیم و تربیت نیاز دارد


سادس/بوشهر معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: معتقدیم‌ که برای کاهش آسیب ها و دستیابی به حیات طیبه و یک زندگی سعادتمند هیچ چاره ای جز تغییر جهت ها در نظام تعلیم و تربیت نیست.

به گزارش سادس، علیرضا کاظمی در جمع معاونان‌ پرورشی عنوان کرد: برخی اوقات می گوییم که برنامه‌ها زیاد است ولی هیچ وقت کار پژوهشی انجام‌ نمی دهیم. ما دنبال ارائه یک‌ طرح هستیم برای اینکه‌ چگونه می توانیم‌ اعمال مدیریت تربیتی را در کنار اجرای تربیتی انجام داده و چگونه از همه‌ عوامل‌ موجود در تحقق اهداف تربیتی کمک بگیریم؟

وی افزود: باید پیگیر حل مسائل و خواسته ها باشیم و اگر کانون ها به نتیجه رسیده اند موثر اصلی عوامل داخل آموزش و پرورش بوده اند و بازخورد فعالیت های دوستان است.

این مسئول بیان کرد: ما باید نگرش و نگاهمان را مرتفع تر کنیم‌ و دامنه بیشتری را ببینیم، چون اینطور تصمیم‌های درست تر و بهتری می گیریم. محور اصلی ما موضوع آسیب‌های اجتماعی است و اعتقاد داریم‌ که برای کاهش آسیب ها و دستیابی به حیات طیبه و یک زندگی سعادتمند هیچ چاره ای جز تغییر جهت ها در نظام تعلیم و تربیت نیست.

کاظمی خاطرنشان کرد: باید از یک نظام ‌آموزش زده به سمت نظام تربیتی برخوردار از فعالیت های گروهی برویم‌ که مهارت ها در آن شکل می گیرد. آنچه ‌می تواند ‌سلامت و سعادت‌ را تامین‌ کند ایجاد ارتباط درست با خداست و بخش مهمی از آسیب های امروز ناشی از کمرنگ شدن اعتقادات و باورهای دینی در سطح جامعه است. لذا معتقد هستیم اگر می خواهیم با رویکرد پیشگیرانه نگاه کنیم باید فعالیت های قرانی توسعه پیدا ‌ کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *