انهدام باند جعل اسناد مسافرتی و اقامتی

به گزارش سادس سرهنگ علی محمدی افزود: چندی پیش اخبار و گزارش‌هایی در خصوص فعالیت اعضای یک باند که اقدام به تهیه مدارک اقامتی و مسافرتی جعلی برای صدها مهاجر غیرقانونی می‌کردند، دریافت کردیم.

رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی پایتخت در ادامه گفت: بر اساس تحقیقات پلیسی انجام شده اعضای این باند در شش ماه گذشته تعداد زیادی گذرنامه و مدارک مسافرتی مفقودی یا سرقتی را که از طریق همدستانشان به دست آورده بودند را با جعل اسناد به مهاجران غیر قانونی که قصد سکونت در کشور ایران و یا قصد خروج از کشور و مهاجرت به سایر کشورها داشتند با قیمت‌های هنگفتی فروختند.

وی افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه این متهمان در محدوده پارک‌وی شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

علی محمدی در ادامه گفت: مراقبت‌های ویژه پلیسی از مخفیگاه متهمان ادامه داشت تا اینکه روز گذشته (۱۷ آذر ماه) تیمی از مأموران پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی برای دستگیری و بازرسی از مخفیگاه متهمان وارد عمل شد.

رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی پایتخت افزود: در این عملیات پلیسی ماموران اعزامی موفق شدند اعضای این باند ۴ نفره جاعل را در مخفیگاهشان قبل از متواری شدن دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی اسناد و مدارک جعلی اعم از پاسپورت و روادید و کارت کشف شد، گفت: متهمان در همان بازجویی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کردند که به ازای جعل هر کارت یا سند ، مبلغی بین ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان دریافت می‌کردند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمدی خاطر نشان کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا معرفی شدند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *