نرخ بالای عوارض، بازار آزادراه ساوه همدان را کساد کرده است


سادس/مرکزی فرماندار ساوه گفت: به دلیل گرانی نرخ عوارض در آزادراه ساوه همدان، بیشتر خودروها بویژه وسایط نقلیه سنگین از اتوبان تردد نکرده و ترجیح می دهند که از محور قدیم تردد کنند.

علی میرزایی در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی، حمل و نقل و سوانح رانندگی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی برگزار شد، افزود: تحقق مصوبات جلسات این کمیسیون موجب خواهد شد تا به صورت عینی و عملی آمار حوادث جاده‌ای این شهرستان کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه عارضه‌یابی درستی از آمار و دلایل بروز سوانح رانندگی در محورهای شهرستان ساوه صورت گرفته و به تناسب اعتبارات تخصیصی اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: زمان بندی اجرای مصوبات و نظارت بر حسن اجرای آن ضرورت دو چندان دارد.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به تجمیع اعتبارات برای تسریع در اجرای پروژه های اولویت دار حوزه راه های شهرستان ساوه گفت: تعریض و ایمنی ۱۰ کیلومتر از محور قدیم ساوه و همدان از جمله طرح های اولویت دار شهرستان است که هم اکنون عملیات زیرسازی انجام شده و باید سایر مراحل در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی شود تا یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان رفع خطر شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه از نبود پایگاه‌های امدادی کافی در محور ساوه همدان با وجود حجم بالای تردد و تلفات جاده ای در این محور، گلایه‌مندیم، افزود: نبود پایگاه جاده ای کافی و نیز کمبود امدادگر و خودروی امدادی در شریانی ترین محور موصلاتی غرب کشور جای گلایه دارد و انتظار می رود در سریعترین زمان ممکن این معضل برطرف شود.

میرزایی نصب علایم راهنمایی و رانندگی، خط کشی، هوشمندسازی و رفع نقاط حادثه خیز را مورد تاکید قرار داد و افزود: به دلیل گرانی نرخ عوارض در آزادراه ساوه همدان، بیشتر خودروها بویژه وسایط نقلیه سنگین از اتوبان تردد نکرده و ترجیح می دهند که از محور قدیم تردد کنند، بدین گونه که هم اکنون به دلیل عوارض بالای اتوبان، جای محور قدیم و و آزادراه ساوه همدان عوض شده است و امروز محور قدیم به عنوان محور اصلی مورد استفاده قرار می گیرد و اتوبان به یک محور فرعی تبدیل شده است.

وی به دلیل آمار بالای تصادفات در محور ساوه همدان خواستار ممنوعیت تردد کامیون و خودروهای سنگین در ایام تعطیلات و نیز پنجشنبه و جمعه‌ها به علت حجم بالای تردد، در محور قدیم ساوه همدان شد و از پلیس راه و راهداری خواست تا با اجرای این طرح اجازه ندهند شاهد بروز سوانح رانندگی ناشی از برخورد کامیون با سایر خودروها باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی نیز گفت: ساوه و زرندیه همچنان در صدر تصادفات جاده‌ای استان مرکزی قرار دارد و یکی از دغدغه‌های کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی آمار بالای مرگ و میر در محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه است.

علی زندی فر با اشاره به اینکه بیشترین تلفات جاده ای نیمه نخست امسال استان مرکزی مربوط به ساوه و زرندیه بوده است، اظهار کرد: بیشترین سوانح رانندگی در چهار محور قدیم ساوه همدان، ساوه – سلفچگان، ساوه – تهران و آزاد راه ساوه همدان بوقوع می پیوندد.

وی بیان کرد: کاهش آمار تلفات جاده‌ای در ساوه و زرندیه ضروری و نیازمند یک تلاش جمعی و هماهنگی بین بخشی است.

در ادامه سرهنگ کهریزی، رئیس پلیس راه استان مرکزی نیز گفت در سالجاری ۴۸ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به ساوه و زرندیه بوده است و در هشت ماهه سال جاری ۱۶۱ نفر در محورهای ساوه و زرندیه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در سالجاری آمار مرگ و میر در آزادراه ساوه تهران ۳۸ نفر، آزاد راه ساوه همدان ۳۸ نفر، محور قدیم ساوه تهران ۲۷ نفر، محور قدیم ساوه همدان ۱۵ نفر و ساوه بوئین زهرا ۱۰ نفر بوده است.

سرهنگ کهریزی بیشترین دلیل وقوع تصادفات را سرعت غیر مجاز دانست و افزود: افزایش تردد در محورهای ساوه و زرندیه منجر به افزایش تصادفات شده است و افزون بر ۷۰ درصد تصادفات در اتوبان ساوه همدان مربوط به لاین همدان به ساوه بوده است و دوربین‌های موجود در این محور پاسخگو نیست.

وی بر ضرورت هوشمندسازی محورهای پرحادثه و ایمن سازی راههای مواصلاتی با هماهنگی بین بخشی تاکید کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *