مریم آزمون: انتخاب نشدن کاندیداهای ایران در برترین‌های AFC را باید ریشه یابی کرد


مریم آزمون سرمربی تیم فوتبال بانوان بزرگسال

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مورد مراسم برترین‌های سال فوتبال آسیا گفت: متاسفانه هیچکدام از کاندیداهای ما موفق به دریافت جایزه نشدند و این را باید ریشه یابی کرد.

به گزارش سادس، تیم ملی فوتبال دختران زیر ۲۳ سال ایران در تورنمنت آسیا مرکزی( کافا) با چهار پیروزی و یک شکست نایب قهرمان شد. مریم آزمون، سرمربی تیم ملی در مورد این مسابقات به سادس گفت: بازی‌ها به صورت دوره‌ای برگزار شد و حساسیت زیادی داشت چون تیمی که به دنبال قهرمانی بود باید بیشترین امتیاز را کسب می‌کرد. تیم‌ ما غیر از بازی با ازبکستان که شرایط سختی را متحمل شدیم در سایر دیدارها برنده شد. با تیمی جوان و همراه با بازیکنانی وارد مسابقات شدیم که انگیزه بالایی داشتند و این کمک کرد تا تیم در شرایط قهرمانی قرار بگیرد. در هر بازی فشار زیادی به حریفان وارد کردیم و توانستیم ۲۲ گل بزنیم، در چهار بازی هم کلین شیت کردیم و فقط در بازی با ازبکستان شرایط تیم ما تغییر کرد.

او در این مورد افزود: قهرمانی یا نایب قهرمانی در یک تورنمنت خیلی مهم نیست بلکه باید اهداف حضور در تورنمنت را بررسی کنیم. سال گذشته که نایب قهرمان شدیم ۱۰ بازیکن بزرگسال و ۱۱ بازیکن جوان داشتیم در مقابل،  ازبکستان با تیم جوانان خود شرکت کرده بود اما ما امسال ۶ بازیکن نوجوان، ۷ جوان و ۵ زیر ۲۳ سال داشتیم و نتایج خیلی بهتر بود. توانستیم این دخترهای جوان را آماده کنیم؛ آنها تجربه گران بهایی به دست آوردند، پنج بازی رسمی انجام دادند و در پست‌های مختلف ارزیابی شدند.

دختران فوتبال ایران با استعداد هستند اما این کافی نیست

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران با بیان اینکه فوتبال بانوان نیاز به باشگاه‌های قوی با ساختار مناسب دارد، افزود: تیم‌ها باید به فوتبال پایه توجه کنند. این وظیفه فدراسیون نیست که بازیکنان را از پایه آموزش بدهد و آماده کند اما در چند سال اخیر این کار را نجام می‌دهد چون در رده‌های مختلف به بازیکنان با کیفیت نیاز داریم. بازیکنان ایران خیلی بااستعداد هستند اما استعداد به تنهایی برای موفقیت کافی نیست. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد حضور اسپانسرها و باشگاه‌های قوی در فوتبال بانوان باشیم تا دخترانمان بدون دغدغه فوتبال را از پایه شروع و رشد کنند.

حق فوتبال ایران از مراسم برترین‌های آسیا بیشتر بود

آزمون در مورد کاندیدا شدن کتایون خسرویار (سرمربی سابق تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال ایران) در بخش برترین سرمربی زن سال آسیا گفت: خانم خسرویار کاندیدا بود و قبول نشد اما همین که یک مربی از ایران به این عنوان دست پیدا کرد به این معناست که می‌توانیم تحت هر شرایطی پیشرفت کنیم  متاسفانه هیچکدام از کاندیداهای ما موفق به دریافت جایزه نشدند و این را باید ریشه یابی کرد. در بخش کمیته‌ها و تصمیم گیری‌های کلان در سال های اخیر موفق عمل نکردیم و این خیلی به ایران ضرر رساند. حق کشور ما از مراسم برترین‌ها این نبود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *