آمار ثبت نشده طلاق‌های عاطفی و خانواده‌های میان‌تهی نگران‌کننده است


سادس/بوشهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر عنوان کرد: آمار ثبت نشده از طلاق‌های عاطفی و خانواده‌های میان‌تهی در جوامع خطرناک و نگران‌کننده است.

مجید خورشیدی در همایش ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: استان بوشهر مفتخر است که مدرسه مقدسه سعادت ۷ سال پیش از صدور فرمان مشروطیت به عنوان یک‌ میراث بلند فرهنگی اینجا بنیان گذاشته شد و هنوز هم‌ در حال تربیت نسل جدید است و بسیاری از شعرای ارزشمند مانند منوچهر آتشی در همین ‌مدرسه یعنی سعادت تربیت شده اند.

وی ادامه داد: این مواریث گرانقدر آموزش و پرورش کشور است که باید نمادی را برای مدارس بالای ۱۰۰ سال‌ کشور طراحی کنند، اگر می خواهیم‌ نظام آموزش و پرورش نوینی داشته باشیم‌ باید به سرمایه های کهن‌ احترام‌ بگذاریم.

این مسئول اظهار کرد: همایش کشوری پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محور دو طرح نماد و یاریگران زندگی برگزار شده است که امیدواریم با تلاش اولیای مدارس شاهد کاهش و به صفر رساندن آسیب ها در نسل آینده باشیم.

به گزارش سادس، معاون سیاسی استاندار بوشهر گفت: هر چقدر بر عنصر مقابله تاکید کنیم‌ یقینا ناتوان خواهیم‌ بود بلکه باید بازار مصرف ورود هر نوع آسیب از جمله مواد مخدر، را به خصوص برای جامعه دانش اموزی ناامن کنیم.

خورشیدی تاکید کرد: اگر دانش آموز ما عزت نفس کافی داشته باشد کافی است و دیگر به مقابله و عوامل بیرونی نیازی نیست و خود را با چنین مسائلی ناپاک‌ نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: تا زمانی که دانش آموز عزت نفس، خوداتکایی و یک‌ نوع نگهداری درونی نداشته باشد احتمال اینکه به سمت آسیب برود بالا است.

معاون استاندار بوشهر عنوان کرد: مسئولان و به خصوص معلمان باید نهایت تلاش را صرف این نکته کنند که عوامل درونی دانش آموز را تحریک‌ کنند تا خودش را از هرگونه آسیب حفظ کند و در کنار تمام زحمات معلمان‌ نقش پرورش نیز اهمیت دارد.

مجید خورشیدی با اشاره به زحمات و تلاش های معلمان تصریح کرد: ممکن است هر کدام‌ از ما به هر عنوانی خیلی از موارد را در زندگی‌ خود فراموش کرده باشیم ولی هر یک از ما ‌۴ یا ۵ معلم‌ در طول زندگی داریم که شخصیت ما را ساخته؛ پس این‌ قشر -معلمان- در کنار امر آموزش حتما به نقش شخصیت سازی را برای دانش آموزان توجه داشته باشند.

وی با اشاره به آمار و عدد ثبت طلاق خاطرنشان کرد: اگر بتوانم خودم را کارشناس اجتماعی نام‌ بگذارم باید بگویم یک نکته نگران کننده و خطرناک وجود دارد که معمولا در آمارها ثبت نمی شود و آن هم عدد ثبت نشده طلاق های عاطفی و خانواده های میان‌تهی در جوامع ما است.

این مسئول یادآور شد: طلاق عاطفی یک آسیب پنهانی است که وظایف اولیای امور را در مدرسه سنگین تر می کند و اولیای امر به خصوص متولیان تربیتی باید به آن توجه داشته باشند و به کودکانی که درگیر چنین‌ مسئله ای هستند بیشتر توجه داشته باشند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *