پری‌بلنده های ۹۸

سرویس سیاسی “سادس” – رضا نیلی: متاسفانه امروز بعد از شش سال که از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد، علی‌رغم وعده‌هایی که رئیس این دولت در دو نوبت انتخابات به مردم داد، محاصره‌ی اقتصادی و عدم تدبیر مسئولان فشارهای اقتصادی فراوانی را به عموم جامعه وارد کرده است که با گرانی ناگهانی قیمت بنزین و شوک اقتصادی حاصل از آن منجر به اعتراضاتی در برخی از شهر های کشور شد.


حق اعتراض نسبت به وضعیت معیشت اقتصادی جزو حقوق لاینفک مردمی‌ست که آگاهانه و هدفمند توان بیان نارضایتی خود را نسبت به یک موضوع مشخص دارند، اما این اعتراضات به گرانی بنزین زمانی دچار انحراف شد که مردم متوجه حضور عناصری در بین خود شدند که اهدافی فرای یک اعتراض مسالمت‌آمیز مدنی داشتند، عناصری که با خشونت و تخریب اموال عمومی و حتی خصوصی به ملت آسیب می‌زدند، سردادن شعارهایی که از زبان مردم نبود و کلیت نظام را هدف قرار داده بود، نظامی که همین افرادی که نسبت به اوضاع معیشتی خود معترضند جان و مال و فرزند خود را برای بقایش تقدیم کردند که امروز یکی از موثرین جهان باشد. همینجا بود که مردم صف خود را از اشرار جدا کردند.


آشوب‌طلبی و اغتشاشی که با همکاری این اشرار و با پشتیبانی سردمداران خارج‌نشین شکل گرفت خسارت های غیر قابل جبرانی به مردم و بیت المال وارد کرد، جالب آنجاست که دولت متخاصم آمریکا بارها از تریبون‌های مختلف مثل صدای آمریکا، ایران اینترنشنال و… ضمن تشویق این ارازل و اوباش به آشوب‌طلبی، آن‌ها را ” ملت ایران” خطاب کردند.


اینکه آمریکا مردم ایران را درست نشناخته شاید اشکال از فهم درست او از واژه “مردم” یا “اوباش” است، چون بار اول نیست که آمریکا به آشوب‌گرهایی که خود در کشور تربیت کرده لقب “مردم ایران” می‌دهد! آمریکایی‌ها در عملیات آژاکس که منجر به کودتا علیه دولت ملی ایران در 28 مرداد سال 1332 شد تعدادی از روسپی‌ها و اوباش همچون شعبون بی‌مخ، پَری بلنده و ملکه اعتضادی را به عنوان پیاده‌نظام جهت آشوب‌طلبی و خسارت زدن به مردم سازماندهی کردند و به موقع از آنها بهره بردند.


حتی بعد از پیروزی کودتا و تشکیل دولت مستعجل زاهدی، آمریکا این آشوب‌طلبان را “ملت ایران” خطاب و از تلاش آن‌ها برای سرنگونی دولت ملی قدردانی کرد.
از نظر آمریکا اشرار و آشوب‌طلبان “مردم ایران” هستند و مردم عادی جامعه “ملت تروریست

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *