اعجوبه ای به نام مهران غفوریان

سرویس فرهنگی “سادس” – امیرحسین بی آزار: علی رغم اینکه در چند سال گذشته شاهد ساخت برنامه های ضعیف و عدم استقبال مردمی از کارهای تولیدی ” مهران غفوریان” بودیم متاسفانه یک مافیای پرقدرت در صدا و سیما بار دیگر تولید یک برنامه جدید را به او محول کرده است.

تجربه شکست آخرین برنامه های مستقل مهران غفوریان در سال های دور مثل “زیر آسمان شهر ۳” و “ورود ممنوع ممنوع”  که حتی  منجر به اقدام  خودکشی او شد برای مدیران سیما تجربه نشد و همین چند سال پیش مجددا کارگردانی یک سریال طنزبه نام ” همسایه ها” به مهران غفوریان واگذار شد که به غیر از ساخت و محتوای ضعیف این سریال نتوانست در جذب مخاطب توفیقی حاصل کند درد سرهای شخصی را برای وی به وجود آورد.

لابی قدرتی که مهران غفوریان را  به عنوان استندآپ کمدی در برنامه خندوانه حمایت کرد انقدر پر زور بود که تولید یک برنامه جدید در شبکه سوم سیما را  جهت استعداد یابی کودکان به وی واگذار کند.

جدا از لحن، ادبیات سخیف و گفتمان غیر عادی مهران غفوریان که در قسمت اول مسابقه اعجوبه ها مشهود بود، وی در گفتگو با کودک با استعداد فوتبالیست کسب مدرک تحصیلی در سطح عالی را لازمه موفقیت او در فوتبال  می دانست؛ این دقیقا سبک زندگی اشتباهی است که مدرک گرایی را تبلیغ می نماید و کودکان را به بی راه بی اثر سوق می دهد و آن ها را از اهداف اصلی خود دور می کند. مجری یک برنامه در این سطح باید شخصیت نزدیک به کودکان و در کار خود متخصص باشد.

موضوع مسابقه اعجوبه ها جذاب  به نظر می رسد اما آنچه که موجب کاهش مخاطب این برنامه در پرمخاطب ترین شبکه سیما می شود کارکتر غیر حرفه ای مجری برنامه است؛ عطف به عملکرد چند سال گذشته مهران غفوریان و عدم تلاش وی برای جبران ضعف های شکلی و ساختاری در ساخت کارکتر های شخصیتی اش پرواضح است این مسابقه استعدادیابی در جذب مخاطبین شکست می خورد و دیگر شاهد تولید سری های بعدی این مسابقه  نباشم مکر اینکه باند و مافیای قدرت بار دیگر در حمایت از او اقدام کند.


دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *