۱۳۰۰ شهر و ۳۷ هزار روستا در کشور داریم


معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور گفت:‌در کشور ایران ۱۳۰۰ شهر و ۳۷ هزار روستا داریم که هر کدام ظرفیت ها و جاذبه های خاص خود را دارند.

به گزارش سادس منطقه بوشهر، مهدی جمالی‌نژاد در آیین افتتاح شهرداری بیدخون واقع در استان بوشهر با اشاره به مشخصه های نظام شهری اظهار کرد: با توجه به روند پیری جمعیت باید سیاست های افزایش جمعیت مورد توجه قرار بگیرد، اما در صورت تمرکز جمعیت در شهرها باز هم اهداف ما محقق نخواهد شد چون توزیع متوازن نیز بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: سیاست ملی شهری در تشکیل شهرها کمک می کند تا نقاط دارای قابلیت شهر شدن مشخص و مورد توجه قرار بگیرد.

وی با برشمردن بخشی از تاثیرات تبدیل روستاها به شهرها گفت: با تبدیل روستا به شهر، باید اداره آن و نحوه مدیریت و نگاه مدیران نیز تغییر کند.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: منطقه عسلویه به عنوان پایتخت انرژی کشور برای جهش و پیشرفت و توسعه بایستی در مسیر همبستگی و تعامل بین شورای اسلامی شهر و شهرداری و مسئولان ارشد حرکت کند.

وی با بیان اینکه هر روستا و شهر مملو از پتانسیل است، افزود: همین عنوان پایتخت انرژی در کنار همه مشکلات مثل آلودگی هوا ایجاد ظرفیت و فرصت می کند.

جمالی نژاد یادآور شد: این ظرفیت ها در سراسر کشور ما وجود دارد، با توجه به گونه های مختلف گردشگری مثل اوقات فراغت، طبیعت، روستاها، سنت ها و… باید بتوانیم برای هر مکان، گونه گردشگری خاص آن منطقه را تعریف کنیم.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار، گفت: بسیاری از مشکلات اساسی شهرستان ها را می توان با استفاده از ظرفیت ها برطرف کرد. بنابراین باید بسترها و زیرساخت های مختلف را فراهم کرد تا سرمایه گذار و گردشگر و… به سمت شهر بیاید.

وی عنوان کرد: با توجه به آماده کردن زیرساخت ها الان شرایط برای جهش و توسعه فراهم است. در وزارت کشور و سازمان شهرداری ها نیز آمادگی همکاری برای تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل را داریم. در سازمان و وزارت کشور به استناد ماده ۶۲ شهرداری ها هدایت، حمایت و نظارت را در هر زمینه ای از جمله جذب سرمایه گذار، مشارکت، ایجاد زیرساخت، تسهیلات و مساعدت ها انجام می دهیم. اگر در استفاده از ظرفیت ها بخش خصوصی به کار گرفته نشود، رشد شهرها و شهرستان ها بعید خواهد بود و جهشی هم ایجاد نخواهد شد. لذا در کنار موارد لازم برای توسعه توجه به همکاری بخش خصوصی نیز ضرورت دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *