قائم مقامی : بهترین بازی عمرم را در جام جهانی انجام دادم


قائم مقامی

رکورددار ایرانی حضور در مسابقات  جام جهانی می گوید که بهترین بازی عمر خود را در جام جهانی مقابل یو یانگ‌یی انجام داده است و برای آمادگی بیشتر به آمریکا سفر خواهد کرد.

احسان قائم مقامی در گفتگو با سادس، در باره مسابقات جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹ اظهار کرد: مسابقات جام جهانی شطرنج سخت ترین نوع مسابقه انفرادی جهان است زیرا ۱۲۸ بازیکن برتر جهان و منتخب در این رقابت ها حضور دارند همچنین به دلیل حذفی بودن رقابت ها جذابیت مسابقات افزایش پیدا می کند. جام جهانی همواره دانش روز شطرنج را افزایش می دهد و بازیکنان شطرنج با آمادگی فراوان با چند مربی در این مسابقات حضور می یابند. حتی بهترین بازیکنان از یک ماه قبل مراحل آماده سازی خود را شروع می کنند و بعد در این رقابت ها دست به مهره می شوند.

او افزود: مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ اتفاق فوق العاده ای برای شطرنج ایران بود. در بین ۱۲۸ شطرنجباز برتر دنیا چهار نماینده از ایران حضور داشته و نمایش خوبی را به اجرا گذاشته اند. نمایندگان ایران در این مسابقات موفق شدند نظر  همه را به خود جلب کنند.

این بازیکن شطرنج با بیان اینکه از عملکرد خود در جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹ رضایت داشت، گفت: من از بازی خودم راضی بودم و به گفته بازیکنان برتر شطرنج من بسیار بد شانس بودم و به دلیل ندیدن یک حرکت از دور رقابت ها حذف شدم. معتقدم بیشتر از حریفم لیاقت حضور در دور بعد را داشتم حتی بعد از حذف شدنم، حریفم بسیار خوشحالی کرد.

او افزود: خیلی ناباورانه حذف شدم هرچند که حریفم در ریتینگ بین المللی برتر بود اما در بازی ارائه شده من بسیار سرتر بازی کردم و یکی از بهترین بازی های عمرم  را انجام دادم و توانستم جلوی حریف قدرتمند چینی پیروزی ارزشمندی را کسب کنم. شرایط روانی بسیار سختی را تجربه کردم زیرا حریفم برای صعود به مرحله بعد تنها نیاز به یک مساوی داشت و من توانستم با یک بازی ۱۳۲ حرکتی او را شکست دهم. حتی می توانستم در بازی چهارم کار را یکسره کنم و متاسفانه به دلیل به خاطر سپردن حجم بالایی از تئوری ها و فشار تمرینات مغزم در محاسبات اشتباه کرد و با همین اشتباه از مسابقات حذف شدم.

قائم مقامی از شرایط سخت تمرین خود گفت: چندین سال بود که خوب تمرین نکرده بودم و پنج یا شش روز قبل از بازی با کمک ایدنی تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم و معتقدم در این چند روز تمرین کار چند سال را انجام دادم.

رکورددار حضور در مسابقات  جام جهانی بابیان اینکه از عملکرد خود در این مسابقات رضایت دارد، گفت: در کل از خودم راضی هستم و توانستم در این مسابقات افزایش درجه و ریتینگ داشته باشم.

او در خصوص علیرضا فیروزجا گفت: برای فیروزجا در این رقابتها آرزوی بهترین ها را دارم و امیدوارم که بتواند غول شطرنج دنیا را شکست دهد. فیروزجا شایستگی بسیار بالا و آینده درخشانی دارد. او قطعا با تلاش و پشتکار حتی شانس قهرمانی جهان را خواهد داشت. دیگر نمایندگان ایران که مقصودلو و طباطبایی بودند عملکرد خوبی را داشتند و همانطور که قبلا عرض کردم این مسابقات وحشتناک سخت بود و شطرنج بازان ایرانی همگی از نتایج راضی بودند.

قائم مقامی در باره هدف خود در شطرنج گفت: برای آمادگی بیشتر  پنجشنبه راهی آمریکا خواهم بود. دو و یا سه مسابقه را در آمریکا برای افزایش آمادگی خودم انجام خواهم داد تا در مسابقات جدی تر که در زمستان برگزار می شود بتوانم موفق باشم.

او در پایان افزود: از ایدنی تشکر می کنم زیرا که برای آمادگی برای حضور در مسابقات جام جهانی با من همراه بود. ایران پایگاه جدی  شطرنج دنیاست و این شطرنج قابل احترام و پرقدرت است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *