جمالی: چرا داورزنی معاونت وزارت را فدای والیبال می‌کند؟/ ورزش بازیچه نیست!


دیدار تیم‌های والیبال ایران و قطر

کارشناس والیبال ایران گفت: با نام نویسی داورزنی در انتخابات والیبال، این سوال مطرح می‌شود که چه اتفاقی افتاده که داورزنی معاونت وزارت ورزش را فدای ریاست در یک فدراسیون می‌کند؟ ضمنا باید بدانیم که ورزش بازیچه نیست.

داریوش جمالی در گفت وگو با سادس، درباره نفرات ثبت نام کرده برای انتخابات فدراسیون والیبال توضیح داد: چند نکته و بحث در مورد نفرات وجود دارد. در گذشته آقای داورزنی بارها برای پست های بالاتر نظیر ریاست کمیته ملی المپیک و حتی وزارت ورزش تلاش کرده بود و حالا چه اتفاقی رخ داده است که او تصمیم دارد نظارت بر ۲۵ فدراسیون را رها کرده و تنها به والیبال بسنده کند؟ چه اتفاقی رخ داده است که آقای داورزنی معاونت وزارت ورزش به عنوان یک مقام دولتی را رها کرده و تصمیم دارد در والیبال باشد؟

او افزود: مردم ما باهوش هستند و این سوال الآن برای همه افراد طرح شده است. سوال بعد نیز این است که اگر  داورزنی قصد ادامه ریاست در فدراسیون‌های ورزشی را دارد، چرا بار دیگر والیبال؟ چرا رشته‌ بزرگ دیگری را برای بازگشت انتخاب نکرد؟ با این اوصاف احتمالا مسائلی در والیبال وجود دارد که موجب می‌شود داورزنی معاونت را فدای فدراسیون والیبال کند. با این حال باید اعلام کنم که تنها پول ملاک نیست و برای پیشرفت یک رشته رئیس آن باید کاربلد باشد.

کارشناس باسابقه ایران در پاسخ به این سوال که آیا حضور همزمان داورزنی در فدراسیون والیبال و وزارت ورزش تصمیم درستی است؟ اظهار کرد: سوال هچنان این است که چه اتفاقی رخ داد که داورزنی تصمیم دارد مقام خود در وزارت ورزش را فدای ریاست در والیبال کند؟ ورزش و خصوصا والیبال بازیچه نیست و بهتر است تصمیمات درستی در این مورد گرفته شود. ضمن اینکه به هیچ عنوان حضور در دو سمت مختلف اجازه فعالیت مناسب را به یک فرد نمی‌دهد، آن هم حوزه‌های بزرگی چون معاونت وزارت و ریاست در فدراسیون والیبال!

او ادامه داد: هرجا که مسابقه و سمینار باشد آقای داورزنی زودتر از همه در آن‌جا حاضر است. تعداد سفرهای خارج از کشور او را با تعداد سفرهای خارج از کشور روسای فدراسیون‌ها مقایسه کنید تا نتیجه قابل توجهی کسب شود. الان چه شده است که او معاونت را کنار می‌گذارد؟ کاری به تعداد سفرهای او نداریم، اما چه مصوبه‌ای به سود ورزش ایران از این سفرها کسب شده است؟

جمالی با بیان اینکه والیبال ایران نوسانات زیای دارد، توضیح داد: والیبال ایران خود را در جهان مطرح کرده است اما حالا در تهران نتیجه را به تیم ملی استرالیا واگذار می‌کند! این نوسانات برای چیست؟ این اتفاق تنها دو دلیل دارد، یا استرالیا پیشرفت خوبی داشته و یا ایران خیلی ضعیف شده است. والیبال نوجوانان و جوانان ما در جهان اول هستند اما همچنان شاهد نوسانات هستیم.

او با تاکید بر اینکه حضور همزمان داورزنی در انتخابات والیبال و معاونت وزارت ورزش درست نیست، اظهار کرد: از نظر من مقام نظارتی با اجرایی متفاوت است و اگر چنین اتفاقی برای داورزنی بیافتد یک نوع دست درازی به شمار می‌رود. این مخالفت با دو شغل متفاوت داورزنی کاملا صحیح است چون در دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

کارشناس والیبال ایران افزود: هر کسی می‌تواند برای شرکت در انتخابات والیبال اسم بنویسد اما نهایتا کسی باید روی کار بیاید که توانایی بالا داشته و شناخته شده باشد. من همه پست‌های فدراسیون والیبال به جز ریاست را در اختیار داشته‌ام اما الان تنها افشاردوست را می‌شناسم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *