تخصیص بودجه لازم برای احداث تصفیه‌خانه لواسان


استاندار تهران از تخصیص بودجه لازم برای احداث تصفیه‌خانه لواسان خبر داد.

به گزارش سادس، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز تبصره ۱۹ بودجه سال جاری که مشوق‌هایی برای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام و تمام شده دولتی به بخش خصوصی درنظر داشت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خوشبختانه قانون اجازه داده که این پروژه‌ها را به بهیاری‌ها و شهرداری‌ها نیز واگذار کنیم. خوشبختانه در حوزه پروژه‌های ورزشی، گردشگری و… می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت نسبت به واگذاری پروژه‌ها و کاهش هزینه‌های نگهداشت آن‌ها اقدام کنیم.

وی در خصوص عدم واگذاری برخی پروژه‌ها توسط دستگاه‌های دولتی نیز گفت: مقرر شده براساس قانون ردیف‌ بودجه برای نگهداشت چنین پروژه‌هایی ، از سال آینده تخصیص پیدا نکند و به این ترتیب این دستگاه‌ها ناگزیر خواهند بود که نسبت به واگذاری این پروژه‌ها اقدام کنند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در تشریح مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان تهران گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت تصفیه‌خانه‌های روستایی در بخش لواسانات بود. با توجه به اینکه بخشی از آب شرب تهران از رودخانه جاجرود تأمین می‌شود حفاظت کیفی این رودخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است و منابعی که به صورت پساب وارد این رودخانه می‌شود باید کنترل شوند. بر همین اساس در جلسه امروز مصوبه‌ای برای تصفیه‌خانه زردبند و لواسانات با اختصاص بودجه کامل توسط اعضا انجام شد.

وی افزود: بررسی مشکلات شهرستان شمیرانات امروز در دستور کار جلسه شورای برنامه‌ریزی قرار داشت و موضوعاتی همچون احداث آرامستان و ورزشگاه و همچنین مشکلات جاده‌ای و طرح‌های روستایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که طرح‌های هادی روستاهای شهرستان شمیرانات مورد بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *