میزبان جام جهانی بدون بازی تدارکاتی/ مخالفت شورای برون مرزی با اعزام تیم کبدی


چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کبدی جوانان آسیا‎

سرمربی تیم ملی کبدی جوانان در مورد بازی‌های تدارکاتی پیش از جام جهانی گفت: چند تیم را برای بازی برون مرزی در نظر گرفتیم اما شورای برون مرزی اجازه خروج نداد و گفت حق شرکت در مسابقات دوستانه و تدارکاتی برون مرزی را ندارید.

به گزارش سادس، ایران میزبان اولین دوره جام جهانی کبدی جوانان است و تیم ملی برای حضور موفق در این مسابقات به دنبال برگزاری یازدهمین اردوی آماده سازی خود است. این اردو با 16 ورزشکار و زیر نظر جواد موسوی نسب آغاز می‌شود. در پایان این اردو دو بازیکن از لیست ملی‌پوشان خط می‌خورند و تا اردوی آخر دو نفر دیگر نیز از ترکیب کنار گذاشته می‌شوند تا در نهایت تیم با 12 نفر مسابقات را آغاز کند.

موسوی نسب سرمربی تیم ملی کبدی جوانان در مورد شرایط تیم ملی به سادس گفت: در اردوهای قبل مراحل بدنسازی را طی کردیم و در این اردو بیشتر کارهای تاکتیکی انجام می‌دهیم، یعنی با توجه به شناختی که از تکنیک، تیم و بازیکنان هندی داریم، کارهای تاکتیکی‌مان را شبیه سازی می‌کنیم. همچنین می‌خواهیم با تمرکز بر نقاط ضعف و قوتمان بهترین عملکرد را داشته باشیم. در کنار این موارد حفظ آمادگی ورزشکارانمان هم خیلی مهم است چون حدود 50 روز تا مسابقات زمان داریم و اگر کسی آسیب ببیند بازگشتش سخت است.

او در ادامه افزود: عملکرد تیم در مسابقات مشخص می‌شود اما با توجه به تست‌هایی که از بازیکنان گرفتیم وضعیت‌شان نسبتا خوب است. امروز(یکشنبه) هم یک تست در آکادمی ملی المپیک داریم تا آخرین وضعیت بدنی ورزشکاران مشخص شود و مشکلات را در زمان باقی مانده برطرف کنیم.

سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که بازی تدارکاتی برون مرزی برای تیم در نظر گرفتید؟ بیان کرد: یک بازی با تیم ملی بزرگسالان انجام دادیم و چند تیم را برای بازی برون مرزی در نظر گرفتیم اما شورای برون مرزی اجازه خروج نداد و گفت حق شرکت در مسابقات دوستانه و تدارکاتی برون مرزی را ندارید و تیم تنها به بازی‌های رسمی اعزام می‌شود.

او در این مورد افزود: به شورای برون مرزی گفتیم که میزبان جام جهانی هستیم و بازیکنانمان باید محک جدی بخورند، حتی چند جا هم هماهنگ کردیم اما بخاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، شورای برون مرزی موافقت نکرد.

موسوی نسب در واکنش به اینکه در ماه‌های اخیر رشته‌هایی چون بسکتبال مسابقه تدارکاتی برون مرزی داشتند، گفت: احتمالا چون رشته ما مثل بسکتبال، فوتبال و والیبال جا نیفتاده و پرطرفدار نیست، مخالفت کردند. امیدوارم چنین مسائلی که برای رشته‌های نوپا است، برطرف شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا برای برگزاری بازی دوستانه تیم‌های دیگر را به ایران دعوت نکردید؟ بیان کرد: ما برنامه‌ریزی کردیم اما شرایط فراهم نشد چون اکثر بازیکنان هندی درگیر لیگ ستارگان هستند و از طرف باشگاه‌هایشان اجازه حضور در ایران را ندارند. علاوه براین کشورهایی چون کره جنوبی و مالزی هم درگیر تورنمنت‌هایی در کشور خود هستند به همین دلیل اعلام آمادگی نکردند. البته برخی تیم‌ها چون آذربایجان و عراق اعلام آمادگی کردند اما کیفیت چندانی ندارند.

سرمربی تیم ملی جوانان در مورد تیم‌های حاضر در جام جهانی جوانان گفت: تا جایی که اطلاع دارم 16 تیم برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند اما رقابت اصلی بین ایران هند، پاکستان و کره جنوبی است. البته سریلانکا هم اخیرا در بخش جوانان خوب کار کرده است و امیدوارم رقابت خوبی داشته باشیم.

او به مشکلاتی که در راه آماده سازی تیم وجود دارد اشاره کرد و گفت: مشکلاتمان به مسائل مالی مربوط می‌شود که در همه رشته‌ها مشترک است. اردوهایمان طبق برنامه برگزار شد اما در اردهای اول از نظر ایاب و ذهاب بازیکنان و هتل مشکل داشتم اما هر چه جلو آمدیم وضعیت‌مان بهتر شد. امیدوارم شرایط در سه اردوی باقی مانده خیلی خوب باشد.  

موسوی نسب در پایان به روحیه بازیکنان تیم اشاره کرد و گفت: روحیه بازیکنان بیشتر به مسائل انگیزشی چون قول‌های رئیس فدراسیون برای انتقال آنها به لیگ ستارگان هند و تزریق به تیم ملی برمی‌گردد. علاوه بر این به بازیکنان قول دادند مبلغ قابل توجهی را به عنوان پاداش به آنها بدهند. 

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *