شرایط سخت فوتبال پنج نفره برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو


فوتبال پنج نفره

سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به همگروهی ایران با تیم‌های ژاپن، مالزی و عمان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند گفت: به دلیل نداشتن مسابقات تدارکاتی داخلی و برون مرزی برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کار سختی خواهیم داشت.

جواد فلفلی در گفت‌وگو با سادس، در ارزیابی از وضعیت تیم ملی فوتبال پنج نفره برای شرکت در قهرمانی آسیا تایلند افزود: مسابقات قهرمانی آسیا فوتبال پنج نفره با حضور ۸ تیم ایران، ژاپن، مالزی، عمان، هند، چین، کره و تایلند از پنجم مهر در بانکوک تایلند برگزار می‌شود که تیم ایران با ژاپن، مالزی و عمان همگروه است. در این مسابقات آخرین سهمیه‌های بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بین تیم‌های اول و دوم توزیع می‌شود که با توجه به شرایط تیم ایران کسب سهمیه به راحتی امکانپذیر نیست.

وی گفت: تیم فوتبال پنج نفره در حالی مهرماه عازم تایلند می‌شود که در یکسال و نیم گذشته از هیچ گونه تدارکات داخلی و برون مرزی برخوردار نبوده و تنها با برگزاری۵ مرحله اردوی آماده‌سازی تیم را برای قهرمانی آسیا آماده کردیم. البته شرایط بازیکنان بد نیست و ما امیدواریم که با دفاع از عنوان نایب قهرمانی بتوانیم سهمیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ را کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان و کم‌بینایان پیرامون این موضوع که چقدر امیدوار به کسب عنوان قهرمانی در تایلند هستید، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ما قهرمانی و کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است. البته دستیابی به چنین هدفی با توجه به آمادگی بالای تیم‌های شرکت کننده کار راحتی نیست. به خصوص این که در یکسال و نیم گذشته تمام تیم‌ها مرتب در مسابقات برون مرزی شرکت کردند و ما به دلیل شرایط اقتصادی حتی امکان برگزاری بازی تدارکاتی داخلی را نیز نداشتیم. به هر صورت با تمام مشکلات و کمبودها، فوتبالیستهای ما آماده هستند تا بهترین بازیهای خود را در تایلند به نمایش بگذارند.

فلفلی زمان برگزاری آخرین اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال پنج نفره را ۲۶ شهریور در تهران عنوان کرد و افزود: آخرین اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره از ۲۶ شهریور در تهران برپا می شود و تا ۴ مهر ادامه خواهد داشت. سپس تیم برای شرکت در این مسابقات پنج مهر عازم بانکوک تایلند می‌شود.

وی در پایان از امیر پوررضوی، بهزاد زاد علی اصغر، صادق رحیمی قصر، حسین رجب‌پور، احمدرضا شاه حسنی، سامان اجرت دست، مرتضی کریمی، رسول باصری، میثم شجاعیان و مرتضی رمضانی به عنوان فوتبالیستهای اعزامی به قهرمانی آسیا تایلند نام برد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *