طباطبایی: بدهی‌ها را از طریق مطالباتمان از فیبا پرداخت می‌کنیم


رامین طباطبایی

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: هر بار که ما مطالبه‌ای از فدراسیون جهانی داریم یک بدهکاری برای ما ایجاد می‌شود. مثلا یکی درباره بازیکنان خارجی است که می‌آیند وارد ایران می‌شوند.

به گزارش سادس، عصر یک‌شنبه و پس از پایان‌ مجمع عمومی و سالانه فدراسیون بسکتبال، رامین طباطبایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که مجمع دارد در این تاریخ مجمع را برگزار کردیم. باید تقویم و بودجه را به تصویب اعضا می‌رساندیم که خوشبختانه تصویب شد. گزارش حسابرس خیلی خوب بود و هیچ مشکلی در حساب‌های مالی ما وجود نداشت.

او افزود: همه چیز در گزارش مکتوب بازرس خوب  بود. صبح جلسه‌ای داشتیم و همه کمیته‌های ما با استان‌ها صحبت کردند و در این جلسه تمام موارد بررسی و بازگو شد. همه صحبت‌های خود را انجام دادند تا بتوانیم یک هم‌افزایی مناسب داشته باشیم و دغدغه‌ها مطرح شد.

رئیس فدراسیون بسکتبال هم‌چنین گفت: درباره المپیادها نیز صحبت شد تا فدراسیون‌ها سهمی از این بودجه داشته باشند تا فدراسیون بتواند بهتر برگزار کند. به هر حال متولی فدراسیون است و خواستیم که در این بودجه سهمی داشته باشیم.  

طباطبایی درباره ماجرای ۱۰ درصد بودجه هیات‌های استانی نیز بیان کرد: ۱۰ درصد بودجه‌ای است که از اعتبارات فدراسیون به استان‌ها باید برسد که ما تا کنون ۴ درصد را پرداخت کرده‌ایم.

او هم‌چنین درباره این موضوع که بدهی‌های فدراسیون بسکتبال چقدر بوده که هربار اعلام می‌کند طلب ایران از فدراسیون جهانی به دلیل بدهی‌ها پرداخت نشده؟ گفت: هر بار که ما مطالبه‌ای از فدراسیون جهانی داریم یک بدهکاری برای ما ایجاد می‌شود. مثلا یکی درباره بازیکنان خارجی است که می‌آیند وارد ایران می‌شوند. یکسری از بازیکنان خارجی قبلا بوده‌اند که پول‌شان پرداخت نشده بود و ما طلب‌های‌مان را می‌دادیم. از طرفی فدراسیون جهانی نقدا پول را نمی‌دهد و می‌گوید اگر خرجی هست ما پرداخت می‌کنیم. قرار است یک مقدار را کم بکنند و با بقیه، بلیت بازیکنان را تهیه کنیم. تلاش می‌کنیم پول هواپیمای به چین را از طریق فیبا پرداخت کنیم.

طباطبایی ادامه داد: تا الان ۸۰۰ میلیون تومان هزینه بلیت سه سفر اروپایی بوده و ۸ هزار دلار باید برای سفر تیم از مسکو به یونان بدهیم که خیلی زیاد است. پول‌های فدراسیون جهانی کفاف خرج‌های ما را نمی‌دهد.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره شرایط تیم ملی نیز گفت: شرایط تیم که خیلی خوب است. نیاز به حمایت رسانه‌ها داریم این چند روز حمایت خوبی داشته باشیم. رسانه‌ها همیشه حمایت کردند و انتقادهای سازنده کرده‌اند. آرامش خوبی در تیم ملی حاکم است و همه با انگیزه هستند. برد برابر روسیه خوب بود. این بازی را برابر پورتوریکو و تونس داشته باشیم ان‌شاءالله می توانیم برنده این مسابقات برابر تونس و پورتوریکو باشیم و صعود کنیم. آقای قاسمی گفت که بازیکنان پورتوریکو پاسپورت آمریکایی دارند و احتمال دارد که چند بازیکن شاغل در ان بی ای را به یک‌باره بیاورند و به تیم اضافه کنند. باید ببینیم با چه ترکیبی وارد مسابقات می‌شوند.

رئیس فدراسیون بسکتبال هم‌چنین گفت: برای کسب سهمیه المپیک باید ببینیم چه اتفاق‌هایی رقم می‌خورد. ما بیاییم مرحله دوم از آن طرف چین هم احتمال دارد بیاید و باز باید ببینیم حریفان‌مان در مرحله دوم چطور می‌شوند. امکان دارد هیچ تیم آسیایی به دور دوم صعود نکند و باز باید ببینیم وضعیت حریفان در ادامه راه چگونه می‌شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *