کربکندی: ذوب آهن بازیکنی در حد لیگ قهرمانان جذب نکرده است


رسول کربکندی

پیشکسوت فوتبال ایران ضمن انتقاد از نحوه آماده‌سازی باشگاه ذوب‌آهن باری لیگ قهرمانان آسیا می‌گوید اگر مشکلات فوتبال ایران حل شود می‌ارزد که حتی لیگ برتر یک سال برگزار نشود.

رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با سادس درباره این که آیا با خروج بازیکنانی مثل مظاهری و حسینی از ذوب‌آهن و جذب نشدن جانشینان مناسب برای آن‌ها، این تیم در فصل پیش رو دچار مشکل می‌شود؟ اظهار کرد: قطعاً دچار مشکل می‌شوند. تیم‌های ما حتی اگر خوب هم یارگیری کنند و سرمایه‌گذاری خوبی هم بکنند در لیگ قهرمانان آسیا کار خیلی سختی دارند. رقیب‌های آن‌ها هزینه‌های زیادی می‌کنند و امکانات خیلی خوبی دارند و بازیکنان بزرگی که جذب می‌کنند تعادل را به هم می‌ریزند.

او ادامه داد: ذوب‌آهن در مرحله گروهی نتایج خوبی گرفت اما الان در باد آن نتایج خوابیده‌اند و فکر می‌کنند به راحتی می‌شود همه تیم‌ها را برد. به نظر من مهم‌ترین یاری که از دست دادند رشید مظاهری بود. دروازه‌بان یکی از پست‌هایی است که در موفقیت یا موفق نشدن می‌تواند تأثیرگذار باشد. مظاهری نقش مهمی در موفقیت ذوب‌آهن داشت. باشگاه بازیکنی در حد لیگ قهرمانان جذب نکرده است. این که به جوانان اعتماد می‌کنند خوب است اما کار بزرگ، آدم‌های بزرگ هم می‌خواهد. اگر فکر کنند که می‌شود با هزینه نکردن در همه بازی‌ها نتیجه گرفت، فکر اشتباهی است و می‌تواند به آن‌ها لطمه بزند.

کربکندی درباره بودجه متفاوت باشگاه دولتی هم، گفت: این برمی‌گردد به سیاست گذاری و علاقه‌مندی مسؤولان مربوطه آن‌ها. سپاهان سرمایه‌گذاری وسیعی می‌کند، شاید هم آن‌ها وضعیت درآمدشان بهتر از ذوب آهن باشد چون در صنعت فولاد درآمدزایی خیلی خوب است. مدیران آن‌ها هم با توجه تماشاگران زیادش سعی می‌کنند برای ساخت یک تیم قابل قبول برنامه‌ریزی کنند و هم مربی و هم بازیکنان خوب جذب کنند. برای این تفکر هزینه خیلی سنگینی هم می‌کنند ولی نمی‌دانم اصلاً تفکر مدیران ذوب‌آهن چگونه است و دنبال چه چیزی هستند. بازیکنان خیلی خوب‌شان را از دست دادند. البته اکثر بازیکنان فصل قبل را نگه داشتند ولی این کافی نیست. درست است که در فوتبال داخلی می‌شود که با هماهنگی بهتر و انگیزه قوی‌تر با یک تیم بدون حاشیه نتایج خوبی گرفت، ولی در لیگ قهرمانان آسیا نه.

سرمربی پیشین ذوب‌آهن اضافه کرد: سر و صداهایی هم که در طول فصل از باشگاه شنیده می‌شد و این که اختیارات مدیرعامل باشگاه را کم می‌کردند، نمی‌دانم مساله آن‌ها با مدیران باشگاه است یا واقعاً مشکل بودجه دارند. چون هم سپاهان و هم ذوب‌آهن زیر نظر یک صنعت فعالیت می‌کنند. چرا برای کی هست و برای دیگری نیست؟ من خیلی اطلاعی از درون باشگاه ندارم ولی حتی در بهترین شرایط‌شان در لیگ قهرمانان آسیا هر روز یک سر و صدایی از درون باشگاه ذوب‌آهن شنیده می‌شد. یک روز سرپرست را برکنار می‌کردند، یک روز مصاحبه کردن مدیرعامل را ممنوع می‌کردند و مدام مساله داشتند. نمی‌شود آینده خوبی را برای آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا متصور بود.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره تعویق در برگزاری لیگ برتر هم اظهار کرد: اینکه مشکلات فوتبال را حل کنند کار بدی نیست. درباره این که با تهدید مسائل را حل کنند و مشکلات ورزشگاه‌ها را برطرف کنند باید گفت که زبان خوش در کشور ما جواب نمی‌دهد. امیدوارم که این واقعاً یک تهدید نباشد و یک تفکر جدی باشد و از حرف‌شان برنگردند. برای یک‌بار هم که شده مشکلات ورزشگاه‌ها را حل کنند. در مجموع لیگ ما ویژگی‌های حرفه‌ای را ندارد و به خاطر مسائل خیلی کوچک دچار مشکل می‌شویم. شاید هم این برای فدراسیون یک دستور از بالاتر باشد، آن هم به خاطر اتفاقاتی که در بازی‌های فصل قبل افتاد. به نظر من می‌ارزد که لیگ ما یک سال برگزار نشود اما مشکلات برطرف شود. اگر قرار باشد هر روز به خاطر یک مساله کوچک امنیت تماشاگران به خطر بیفتد و این مشکلات به وجود بیاید فایده‌ای ندارد.

او در پایان گفت: یک برنامه‌ای مثل نود هم که به این مسائل می‌پرداخت و برخوردهای خوبی داشت و ترمزی برای تخلفات بود، نمی‌دانم با چه سیاستی حذف شد. گویا دیگر هیچ مانعی بر سر راه کسی که خلاف می‌کند وجود ندارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *