تاکید بر "آموزش فنی و حرفه‌ای" در "روز جهانی مهارت‌های جوانان"


هر ساله در تاریخ پانزدهم ماه میلادی ژوئیه، یونسکو به منظور افزایش آگاهی در مورد اهمیت توسعه مهارت‌های جوانان، روز جهانی مهارت‌های جوانان (WYSD) را گرامی می‌دارد.

به گزارش سادس، طبق برآوردهای سازمان ملل متحد، جوانان تقریبا سه برابر بیشتر از بزرگسالان احتمال بیکاری داشته و به طور مداوم با چالش‌های بزرگ‌تری در زمینه نابرابری بازار کار از جمله کارهایی با کیفیت کمتر، نابرابری بیشتر در بازار کار و مدت زمان طولانی‌تر و ناامن‌تر گذار از مدرسه به محیط کار مواجه هستند. 

علاوه بر آن زنان با احتمال بیشتری برای بیکاری یا دریافت دستمزدهای نابرابر و کم و نیز اشتغال در مشاغل پاره وقت یا قرادادهای وقت مواجه هستند.

امروزه ۱.۲ میلیارد جوان بین ۱۵ تا ۲۴ ساله در جهان زندگی می‌کنند که ۱۶ درصد جمعیت کل جهان را تشکیل می‌دهند. مشارکت فعال جوانان در تلاش های توسعه پایدار برای دستیابی به جوامع پایدار، جامع و باثبات تا زمان تعیین شده وجلوگیری از بدترین تهدیدات و چالش‌ها برای توسعه پایدار از جمله تاثیرات تغییرات اقلیمی، بیکاری، فقر، نابرابری جنسیتی، درگیری و مهاجرت ضروری است.

روزهای بین المللی فرصتی مناسب برای آموزش مردم در مورد مسائل نگران‌کننده، بسیج اراده سیاسی و منابع برای حل مسائل جهانی و گرامی‌داشت و تقویت دستاوردهای بشریت در این عرصه‌ها محسوب می‌شوند.

هدف روز جهانی مهارت‌های جوانان نیز حمایت از مهارت‌های آن‌ها به عنوان عاملی مهم برای بهبودِ گذار جوانان به کارهای شایسته بوده و نقش حیاتی و مهم جوانان ماهر را در رفع مسائل جهانی چالش برانگیز امروز برجسته می کند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد، روز جهانی مهارت‌های جوانان در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) بر اهمیت آموزش و تدریس فنی و حرفه‌ای (TVET) در ارائه فرصت‌هایی برای توسعه توانایی‌های شغلی جوانان و تسریع گذارِ آن‌ها از مرحله آموزش به عرصه اشتغال تاکید دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *