دامغانی: تیم ملی والیبال از نظر فیزیکی و روانی خسته است


دیدار تیم‌های والیبال ایران و روسیه

سرمربی تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان از عملکرد خوب تیم ملی و کادر فنی در مسابقات جام ملت های والیبال خبر داد و گفت: باید تیم ملی برای المپیک ۲۰۲۰ خود را آماده کند و بتواند نتایج خوبی را در المپیک رقم بزند.

محمد رضا دامغانی در گفت و گو با سادس، درباره عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های والیبال گفت: در چهار هفته‌ی مرحله‌ی اول عملکرد بسیار خوبی داشتیم و توانستیم نتایج قابل قبولی را کسب کنیم. با وجود نوساناتی که در تیم وجود داشت نتایج بسیار عالی را رقم زدیم و بعد از مسجل شدن صعود به مرحله‌ی نهایی از جوانان خود در تیم استفاده کردیم به عنوان مثال ورود مجرد به جای شفیعی و موسوی راه را برای تیم ملی هموار تر کرد.

او ادامه داد: کولاکوویچ با وجود فشارها و هجمه‌های زیاد از جوانان در این رقابت‌ها در دور اول استفاده کرد. این سرمربی در مصاحبه‌های خود تاکید بر آن داشت که دنبال نتیجه گرایی هستم و در این مسیر هم بسیار موفق بوده است و می‌توان نمره‌ی قبولی در دور اول این مسابقات به آقای کولاکوویچ داد.

او در پاسخ به اینکه عملکرد تیم ملی والیبال در دور نهایی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: به غیر از تیم ملی برزیل و تیم ایران که شاکله‌ی آن تغییر نکرده بوده، تیم‌های دیگر جوانگرایی کرده بودند. در بازی‌های تیم ملی در شیکاگو معتقدم که والیبالیست‌ها از نظر روانی بازی با لهستان را برنده می‌دانستند و درست بود که ما در ارومیه این تیم را برده بودیم ولی باید شرایط را در نظر گرفت که با وجود تماشاگر پرشور این بازی را برنده از میدان خارج شدیم و به اعتقاد من باخت در دور نهایی در مقابل لهستان این بود که بچه پیش از پیش خود را برنده میدان می‌دانستند که این تصور درستی نبود و همچنین در ارومیه به سختی تیم ملی لهستان را بردیم.

دامغانی ادامه داد: اگر لهستان تیم سوم خود هم به این مسابقات می‌آورد بازهم موفق می‌شد و ما در بازی دور نهایی مغلوب سرویس‌ها و دفاع مستحکم این تیم شده بودیم و حتی دریافت‌ها به خوبی انجام نمی‌شد و پاس‌های اول به خوبی به پاسور تیم ملی نمی‌رسید. حتی سرمربی ایران سعی می‌کرد با تعویض‌های خود عملکرد تیم را بهبود ببخشد.

او درباره بازی دوم ایران در دور نهایی مقابل تیم برزیل گفت: در مقابل برزیل بسیار عالی ظاهر شدیم و انگیزه‌ی بالایی در تیم دیده می‌شد. معتقدم اگر یک روز بازی دیر تر برگزار می‌شد می‌توانستیم بازی را ببریم حتی در دور مقدماتی به راحتی می‌توانستیم از بازی مقابل برزیل برنده خارج شویم.

این مربی باسابقه با بیان اینکه امکانات ایران از نظر سخت افزاری قابل مقایسه با تیم‌های برزیل و ایران نیست، اظهار کرد: اگر بخواهید در دورترین نقطه‌ی لهستان مسابقه‌ی جهانی برگزار کنید به راحتی این امکان برای شما وجود خواهد داشت و حتی تعداد بازیکنان حرفه‌ای این تیم‌ها بسیار از ما بیشتر است و در این زمینه اصلاً نمی‌توانیم تیم ایران را مقایسه کنیم.

این مربی با انتقاد از تفاوت سطحی تیم اول والیبال ایران و ذخیره‌ها، گفت: در تیم لهستان و حتی برزیل تفاوت چندانی بین نیمکت و بازیکنان اصلی نیست و من با تمام احترامی که برای تیم ملی دارم این تفاوت و فاصله بسیار زیاد است. جام ملت‌ها مارکتینگ بازیکنان و سرمربیان است و باعث می‌شود که از تیم‌ها و لیگ‌های خوب پیشنهادات داشته باشند و قطعاً اعضای تیم ملی و کادر فنی برد می‌خواستند تا بتوانند خود را جهان نشان دهند.

او با اشاره به اینکه هدف نهایی و آخر تیم ملی والیبال المپیک ۲۰۲۰ است، بیان کرد: باید بعد از این بازی‌ها نقاط ضعف و قوت خود را برسی کنیم و برای هدف بالاتر که انتخابی المپیک است باید با تیم‌های سخت بازی کنیم که مستلزم هستیم خود را آماده کرده و بهترین عملکرد را داشته باشیم. اکنون باید از تیم ملی حمایت شود و اصل المپیک ۲۰۲۰ است که تمامی تیم‌ها توان خود را برای رفتن به آن می‌گذارند.

او ادامه داد: تیم ملی والیبال هم از نظر فیزیکی و هم از نظر روانی خسته هستند و باید انتقادات سازنده خود را انجام دهیم تا تیم والیبال بتواند به المپیک ۲۰۲۰ راه پیدا کند و بهترین نتیجه را بگیرد.

وی درباره اشتباهات کادر فنی در ست پنجم در مقابل بازی برزیل در مرحله نهایی گفت: کولاکوویچ برای گرفتن ویدیوچک ۵ ثانیه زمان داشت که با شلوغ کردن بازیکنان و رفتن به سمت داور این زمان از بین رفت. شاید اگر کادر فنی با سرعت عمل بیشتر ویدیوچک می‌گرفت نتیجه‌ی بازی و امتیاز مهم به سود ما رقم می‌خورد. در کل من تیم ملی را در مقابل برزیل برنده می دانم، درست است که نتیجه باخت ایران را نشان می‌دهد ولی همانطور که اعضای تیم ملی برزیل مصاحبه کردند تیم ملی ایران را قابل احترام و حرفه‌ای خواندند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *