خطر سیل‌ در ایالات جنوبی آمریکا به دنبال طوفان "بَری"


به دنبال وقوع طوفان "بَری" در ایالت "لوئیزیانا"ی آمریکا، مقامات این کشور نسبت به بارندگی‌های سنگین و چندین گردباد و خطر سیل‌گرفتگی‌های گسترده هشدار داده‌اند.

به گزارش سادس، طوفان “بری” که اولین طوفان فصل آتلانتیک محسوب می‌شود، منجر به لغو تمام پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه “نیواورلئان”، بزرگ‌ترین شهر ایالت “لوئیزیانا”، تخیله هزاران نفر از خانه‌هایشان، قطع برق ده‌ها هزار نفر و آماده‌باش تمامی نیروهای امداد و نجات شده است.

خطر سیل‌گرفتگی و هشدارهای مربوط به آن هنوز در تمام ایالت “لوئیزیانا” پا بر جاست. فرماندار این ایالت نیز ضمن هشدار نسبت تشدید این طوفان در امروز (یک‌شنبه) اعلام کرده بارندگی‌ها احتمالا در طول شب بسیار بیشتر از روز خواهد بود.

مرکز ملی طوفان‌های آمریکا اعلام کرده سرعت بادهای این طوفان در شهر “الکساندار” به ۸۵ کیلومتر بر ساعت نیز رسیده و خطر “بری” هم‌چنان بالا است.

هشدارهای مربوط به طوفان “بری” علاوه بر ایالت “لوئیزیانا” در برخی ایالت‌های مجاور از جمله “می‌سی‌سی‌پی” نیز صادر شده است.

طبق برآوردها میزان بارندگی‌ها تاکنون ۲۰ تا ۳۸ سانتی‌متر کاهش یافته است اما سطح رودخانه‌ها و آبراهه‌های ایالت “لوئیزیانا” بسیار بالا بوده و به حد هشدار رسیده است.

سطح رودخانه “می‌سی‌سی‌پی” در حال حاضر به ۵.۲ متری رسیده است و این بدان معناست که تنها کمی تا طغیان فاصله دارد.

بنا بر گزارش پایگاه خبری فرانسه، طوفان “بری” را می‌توان یادآور طوفان “کاترینا” در “نیواورلئان” در سال ۲۰۰۵ میلادی دانست که مرگبارترین و هزینه‌بارترین طوفان  در تاریخ اخیر ایالات متحده آمریکا بود. این طوفان با شکستن خاکریزهای شهر منجر به سیل‌گرفتگی بیش از ۸۰ درصد از “نیواورلئان”، کشته شدن ۱۸۰۰ نفر و خسارت بیش از ۱۵۰ میلیارد دلاری شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *