از داستان یک اهدای عضو یا انتقاد پلیس از ترافیک جاده‌های شمال


طرح ترافیک جدید پنجشنبه‌ها هم اجرا می‌شود، گزارشی از ۵۵ دقیقه طلایی پیوند عضو، انتقادات صریح پلیس راهور از دلایل ترافیک در جاده‌های شمال و شرط ورود وانت‌بارها به طرح ترافیک از پربازدیدترین اخبار اجتماعی سادس در اولین هفته فصل تابستان هستند.

به گزارش سادس، اداره اخبار اجتماعی پایگاه خبری دانشجویان ایران (سادس) امروز (پنجم تیر) ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

طرح ترافیک جدید پنجشنبه‌ها هم اجرا می‌شود

علی پیرحسین‌لو-مشاور فرهنگی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق در روزهای پنجشنبه خبرداد و گفت: طرح ترافیکی جدید «محدوده کنترل آلودگی هوا» در روزهای جمعه و ایام تعطیل مانند طرح ترافیک اجرا نمی‌شود.

پیشکش “زندگی” به وقت “کوچ” + فیلم

چشم‌هایش را بسته بود، گفتند مرگ مغزی است؛ میراث‌دار تنی شد بی دَم و بازدم؛ قلب اما به مدد تنفسی مصنوعی هنوز اکسیژن می‌رساند؛ تصمیم را گرفتند؛ قرار شد اعضایش زیر خاک نروند؛ قرار شد پایان خوب قصه باشد… ساعت ۷:۴۰ صبحِ چهارمین روز تابستان، بر فراز آسمان پایتخت فقط به این فکر می‌کردیم که هر چه زودتر به مقصد برسیم. دلیل جمع شدن چند آدم غریبه و نقطه اشتراک همه فکرها و حرف‌ها ادامه تپش یک «قلب» بود…

شاید اگر آن روز، آن ساعت، آن لحظه پسرک ۱۵ ساله لاهیجانی سوار بر موتور نشده بود یا کلاه ایمنی‌اش را بر سر می‌گذاشت، هیچکدام از ما هم در این لحظه، در پرواز اختصاصی تهران-رشت در تکاپو برای حفظ ضربان‌های قلبش نبودیم. حالا دیگر اما و اگر بی‌فایده است؛ چراکه سرنوشت رقم خورده و دردانه خانواده لاهیجانی در آرامگاهی ابدی آرمیده، اما قلبش هنوز تپش دارد و با هر پمپاژ خون، خاطرات ۱۵ سال زندگی پسرک را در قفسه سینه دخترک ۱۴ ساله تهرانی مرور می‌کند.

برنامه وزارت بهداشت برای کاهش مرگ‌های پیش از ۷۰ سال

افشین استوار-مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، ضمن ارائه توضیحاتی در مورد نحوه اجرایی شدن سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر گفت: از مهم‌ترین اهداف این سند، آن است که مرگ‌های زودرس را تا سال ۱۴۰۴ تا حدود ۲۵ درصد کاهش دهد.این سند طرحی است که از سال ۹۵ در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصویب و توسط رئیس جمهور به نهادهای مرتبط با سلامت ابلاغ شد. اصلی‌ترین وزارتخانه‌ها و نهادهای مرتبط با سلامت این سند را تایید و امضا کردند. مهم‌ترین هدف این سند، آن است که مرگ‌های زودرس را تا سال ۱۴۰۴ تا حدود ۲۵ درصد کاهش دهد. طبق تعریف ما مرگ‌های پیش‌از ۷۰ سال مرگ زودرس شناخته می‌شود.

سبک شدن بار قوه قضائیه با مجازات‌های جایگزین حبس

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو-رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران حجم پرونده‌های قضایی در کشور را موجب سنگین شدن بار سیستم قضایی دانست و بر لزوم بازنگری در جرائم و مجازات‌های جایگزین تاکید کرد.

آغاز ثبت نام مدارس دوره دوم متوسطه شاهد از امروز

ثبت نام پایه دهم مدارس شاهد از امروز، چهارشنبه، پنجم تیرماه آغاز و تا بیست و یکم این ماه ادامه خواهد داشت.خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و سایر افراد متقاضی ثبت نام در مدارس شاهد می‌توانند از طریق سامانه “سجا” طبق برنامه زمابندی اعلام شده برای ثبت نام اقدام کنند.

کمبود ۱۲ هزار کلاس درس در پایتخت

علی شهری-مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه ۲۲۰ پروژه نیمه تمام در سال گذشته داشتیم که تا کنون ۵۰ درصد آن را تحویل داده‌ایم اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۰ پروژه نیمه تمام دیگر داریم که امیدواریم نیمی از آنها را تا مهر ماه به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

بارش نرمال در پاییز ۹۸

سحر تاج‌بخش-رئیس سازمان هواشناسی کشور از بارش‌های نرمال در پاییز سال ۹۸ خبر داد و گفت: به منظور راه‌اندازی سامانه جامع و ملی پیش‌بینی نقطه‌ای سیلاب، طرحی جامع به هیأت دولت ارسال کرده‌ایم که مورد تأیید قرار گرفته است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت بارشی کشور در ماه‌های آینده گفت: پیش‌بینی می‌شود که بارش فصل پاییز در حد نرمال و کمی بیش از نرمال (حداکثر ۱۰ درصد) باشد. همچنین از ابتدای سال آبی (مهرماه سال ۹۷) تا پایان تیرماه ۹۸ دمای کشور حدود ۰.۴ درجه سلسیوس نسبت به بلند مدت ۳۰ ساله افزایش یافته است بنابراین با توجه به تغییرات اقلیمی، دمای کشور همچنان رو به افزایش است.

هشدار کارشناس سازمان ملل نسبت به خطر “آپارتاید اقلیمی”

یک کارشناس سازمان ملل نسبت به وقوع احتمالی “آپارتاید اقلیمی” که در آن ثروتمندان و کشورهای توسعه یافته با صرف هزینه، اسباب رفاه و رهایی خود از گرسنگی را فراهم می‌کنند درحالی که “باقی جهان دچار رنج خواهند شد” هشدار داده است. “فیلیپ الستون” گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فقر شدید گفت که حتی اگر اهداف جاری مقابله با تغییرات اقلیمی برآورده شود فقر، گریبان میلیون‌ها نفر را در دنیا خواهد گرفت.

انتقادات صریح پلیس راهور از دلایل ترافیک در جاده‌های شمال

سیدکمال هادیان‌فر-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از وضعیت جاده‌های منتهی به شمال شدیداً انتقاد کرد و از نگارش نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و … در این خصوص خبر داد و گفت: و گفت: ما چهار محور که به شمال کشور منتهی می‌شود، داریم که تمامی محورها زیرساخت‌شان بسیار قدیمی است به طور که ما در محور قزوین رشت در محدوده منجیل و رودبار، در محور چالوس در محدوده‌های سیاه‌بیشه و قسمت‌های دارای حضور دستفروشان و مغازه‌دارها، در محور هراز و در محور فیروزکوه در محدوده سوادکوه، پل سفید و … مشکلات جدی ترافیکی داریم.

وی ادامه داد: در همین تعطیلات اخیر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو و وسیله نقلیه طی ۵ روز از محورهای شمالی به شکل رفت و برگشت تردد کردند، چرا باید تا یک تعطیلاتی می‌شود همه به سمت شمال بروند چرا به دیگر شهرها نمی‌روید؟ مگر کردستان، فارس، خراسان رضوی، یزد، اردبیل، آذربایجان شرقی و دیگر استان‌های کشور جذبه‌ای برای تفریح و گردشگری ندارند که همه به سمت شمال رفته و حتی حاضر می‌شوند ساعت‌ها در ترافیک معطل شوند؟.

به گزارش سادس، پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی سادس به شرح زیر است:

حریق مرگبار خودرو در پی وقوع تصادف در اتوبان تهران-قم

طرح ترافیک جدید پنجشنبه‌ها هم اجرا می‌شود

واکنش پلیس به ویدئو مسلحانه محسن افشانی و همسرش

دستگیری فروشندگان سلاح در پایتخت

انتقادات صریح پلیس راهور از دلایل ترافیک در جاده‌های شمال

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *