علت استعفای "بطحائی" چیست؟ / درمان‌های طبیعی خشکی پوست


علت استعفای "بطحایی" شرکت در انتخابات نیست،۷ درمان طبیعی برای خشکی پوست، ثبت‌احوال در انتظار تولید انبوه بدنه کارت ملی هوشمند، پل گیشا به زودی بسته می شود، "زردآلو" موثر در کاهش فشارخون و … از پربازدیدترین اخبار اجتماعی سادس در بیست و پنجمین روز از خردادماه هستند.

به گزارش سادس، اداره اخبار اجتماعی پایگاه خبری دانشجویان ایران (سادس) امروز (۲۵ خرداد) بیش از  50 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

ثبت‌احوال در انتظار تولید انبوه بدنه کارت ملی هوشمند

سیف‌الله ابوترابی-سخنگوی سازمان ثبت‌احوال، گفت: در انتظار تولید انبوه بدنه کارت ملی هوشمند توسط چاپخانه دولتی هستیم و هرزمان که این کارت‌ها تولید شود، ثبت‌احوال این آمادگی را دارد که کارت‌های ملی هوشمند متقاضیان را صادر کند.

واکنش یک عضو شورای شهر به احتمال دیوارکشی پیرامون تئاتر شهر

حجت نظری-یک عضو کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر تهران در واکنش به احتمال دیوارکشی در حریم تئاتر شهر گفت: ما گفتیم که می‌خواهیم شهر انسان محور داشته باشیم، با این تفکر نمی‌شود هرجا که را محصور کنیم. همان نقدی که در مورد محصور کردن چهارراه ولیعصر وجود دارد، در مورد احتمال محصور شدن تئاتر شهر هم وجود دارد.

جزییات برنامه وزارت بهداشت برای معاینه پزشکی نوآموزان در بدو ورود به مدرسه

دکتر گلایل اردلان-رئیس اداره سالامت نوجوانان و مدارس وزارت بهداشت، برنامه‌های این وزارت‌خانه برای سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به مدرسه را تشریح کرده و گفت: علاوه بر سنجش پزشکی نوآموزان، برنامه‌های آموزشی در جهت افزایش آگاهی والدین و نوآموزان نیز خواهیم داشت.

۷ درمان طبیعی برای خشکی پوست

خشکی پوست می‌تواند عارضه‌ای دردناک باشد. با افزایش سن به طور معمول پوست خشک‌تر می‌شود و احتمال ابتلا به خشکی پوست در افرادی که در محیط‌های خشک زندگی می‌کنند نیز بیشتر است. خشکی پوست می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله آب و هوا، کم آبی، سوء تغذیه و استفاده از صابون‌های ناملایم باشد. برای درمان خشکی پوست می‌توان از مرطوب‌کننده‌های مختلف موجود در داروخانه‌ها استفاده کرد یا می‌توان از درمان‌های طبیعی و خانگی بهره برد.

تخصیص ارز دولتی به “سیگار” / استان‌های رکورددار مصرف قلیان و سیگار

دکتر علیرضا رئیسی-معاون بهداشت وزارت بهداشت با انتقاد از آنچه که “دست داشتن مافیای قدرتمند در واردات توتون و کاغذ سیگار”، خواند، گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا، شاید باورتان نشود که ارز دولتی به سیگار می‌دهند و ١۶ میلیون دلار ارز دولتی ۴٢٠٠ تومانی به کاغذ سیگار دادند؛ در حالی که ما برای ارز دولتی دارو باید چانه زنی کنیم.

آخرین خبرها از سرنوشت طرح احیای سازمان ملی جوانان

محمدمهدی تندگویان-معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان آخرین وضعیت طرح احیای سازمان ملی جوانان و تصمیم نمایندگان مجلس در این خصوص را تشریح کرد و گفت: در اولین جلسه‌ای که اواخر ماه رمضان تشکیل شد، تصمیم گرفته شده تا این معاونت تبدیل به یک سازمان مستقل شود و زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری قرار بگیرد.

نارضایتی از بیمه‌تکمیلی بازنشستگان علی‌رغم هزینه سالانه ۱۴۰۰ میلیاردی

سید میعاد صالحی-مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با اینکه سالیانه حدود ۱,۴۰۰ میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری هزینه می‌شود اما هم ما و هم بازنشستگان از خدمات بیمه تکمیلی ناراضی هستیم.

تغییر صوری ساختار نظام آموزشی / شتاب بیش از حد برای تاسیس دانشگاه فرهنگیان

محمود مهرمحمدی-سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه در اجرای سند تحول به سمت تاسیس دانشگاه فرهنگیان حرکت کردیم گفت: این امر کاملاً همسو با مضامین تحولی در سند تحول بنیادین بود، اما در تاسیس و عملیاتی کردن آن شتاب بیش از اندازه به خرج داده شد.

همه چیز درباره «باد» به بهانه یک روز جهانی

امروز (۱۵ ژوئن -۲۵ خرداد)، روزجهانی باد است؛ رویدادی بین‌المللی که به‌صورت جدی از سال ۲۰۱۲، هر ساله توسط «انجمن انرژی باد اروپا و شورای جهانی انرژی باد» با هدف آگاهی‌رسانی نسبت به نقش و اهمیت «باد» در اکوسیستم‌های مختلف و به عنوان منبع تولید انرژی پاک و رایگان و تلاش برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی گرامی داشته می‌شود.قدیمی‌ترین روش استفاده از انرژی باد به ایران باستان باز می‌گردد،. برای نخستین بار، ایرانیان موفق شدند با استفاده از نیروی باد، دلو یا چرخ چاه را به گردش درآورده و از چاه‌های آب خود، آب را به سطح مزارع برسانند. احتمالاً نخستین ماشین بادی توسط ایرانیان باستان ساخته شده است و یونانیان برای خرد کردن دانه‌ها و مصری‌ها، رومی‌ها و چینی‌ها برای قایقرانی و آبیاری از انرژی باد استفاده کرده‌اند.

شاهرخ فاتح – اقلیم‌شناس و کارشناس ارشد سازمان هواشناسی کشور – در خصوص ارائه تعریفی علمی از «باد» به سادس گفت: در هواشناسی کلمه باد به جریان وسیعی از هوا اطلاق می‌شود که در نزدیکی سطح زمین یا در جو آزاد وجود دارد. باد یک کمیت بُرداری (کمیتی در فیزیک که علاوه بر اندازه، دارای جهت هم هست) است که با دو مولفه سرعت و جهت معرفی می‌شود. در هواشناسی جهت باد نشان‌دهنده نقطه شروع و مسیر وزش باد است. به‌عنوان مثال منظور از باد غربی، بادی است که از سمت غرب وارد می‌شود.

تجزیه فیلتر سیگار در طبیعت تا ۳۶ ماه طول می‌کشد

ممکن است تصور عموم مردم از تاثیرات منفی سیگار تنها آثار سوء بر سلامت انسان‌ها باشد اما سیگار تاثیرات به شدت مخربی برای محیط زیست دارد و به گفته فاطمه اکبرپور- رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران، تجزیه ته سیگار (فیلتر سیگار) در آب‌های شیرین ۳۶ ماه طول می‌کشد.

آمادگی پلیس برای اجرای طرح جدید ترافیک تهران

سردار رحیمی-رئیس پلیس پایتخت از آمادگی پلیس برای اجرای طرح جدید ترافیک در محدوده زوج و فرد خبر داد و گفت: ما جلساتی داریم و همراه هستیم و در حال اجرا هستیم. در جمع‌بندی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که سهمیه ۲۰ روز در فصل برای پلاک تهران و ۱۵ روز در هرفصل برای پلاک شهرهای دیگر می‌تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

به گزارش سادس، پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی سادس به شرح زیر است:

علت استعفای “بطحایی” شرکت در انتخابات نیست

۷ درمان طبیعی برای خشکی پوست

ثبت‌احوال در انتظار تولید انبوه بدنه کارت ملی هوشمند

پل گیشا به زودی بسته می شود

“زردآلو” موثر در کاهش فشارخون

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *