صعود میرهاشم حسینی به فینال گرندپری رم با شکست قهرمان‌المپیک/ مردانی برنز گرفت


image.png

میرهاشم حسینی در وزن ۶۸- با شکست تمامی رقبای خود راهی فینال رقابت‌های تکواندوی گرندپری رم شد و سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید. سروش احمدی دیگر نماینده ایران در وزن ۶۸- کیلوگرم نیز حذف شد.

به گزارش سادس، مرحله نخست مسابقات گرندپری در سال ۲۰۱۹ از ظهر امروز (جمعه) با حضور ۳۲ تکواندوکار برتر جهان در هر ۴ وزن المپیکی مردان و زنان در سالن “فورو ایتالیکو” رم ایتالیا آغاز و به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.

در روز نخست این رقابت‌ها، میر هاشم حسینی و سروش احمدی در وزن ۶۸- و سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم برای ایران به روی شیاپ چانگ رفتند.

میرهاشم حسینی در وزن ۶۸- به فینال رسید و سجاد مردانی در ۸۰+ کیلوگرم برنز گرفت اما سروش احمدی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۸- کیلوگرم میرهاشم حسینی در دور نخست برابر سوهون کیم از آمریکا با نتیجه ۲۸ بر ۵ پیروز شد، وی در دومین مبارزه و در یک هشتم نهایی مقابل ادیوال پونتس از برزیل نیز با نتیجه نزدیک ۱۱ بر ۱۰ پیروز شد و به یک چهارم‌نهایی راه یافت.

حسینی در این مرحله نیز لوره برسیس از کرواسی را ۲۷ بر ۷ شکست داد و ضمن قطعی کردن مدال برنز خود، راهی نیمه‌نهایی شد.

حسینی در دیدار نیمه نهایی با نمایشی مقتدرانه برابر شوای ژائو دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از چین با نتیجه قاطع ۱۷ بر ۷ پیروز شد و به فینال رسید.

در دیگر دیدار نیمه نهایی این وزن نیز دای هون لی از کره جنوبی برابر برندل سیندن از انگلیس که چند روز پیش عنوان قهرمانی جهان را به دست آورده با حساب ۱۳ بر ۶ به برتری رسید و شکست در رقابت‌های جهانی را جبران کرد.

به این ترتیب میرهاشم حسینی و دای هون لی در فینال برای کسب مدال طلا به مصاف هم خواهند رفت.

سروش احمدی دیگر نماینده ایران در این وزن در دور نخست برابر دای هون لی دارنده ۳ طلا و یک نقره جهان و یک نقره و یک برنز المپیک از کره جنوبی با حساب ۱۱ بر ۷ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم در مبارزه نخست مقابل رامین عزیزوف از آذربایجان ۱۱ بر ۳ پیروز شد، وی در دومین مبارزه و در یک هشتم نهایی نیز جاناتان هیلی از آمریکا ۱۳ بر ۹ پیروز شد و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز برابر ودران گولس از کرواسی ۱۹ بر ۱۵ پیروز شد و ضمن قطعی کردن مدال برنز خود، راهی نیمه نهایی شد.

مردانی در نیمه نهایی مقابل ولادیسلاو لارین از روسیه با نتیجه ۹ بر ۴ شکست خورد و به مدال برنز رسید.

به گزارش سادس، تیم ملی ایران با ۴ تکواندوکار و سرمربیگری فریبرز عسکری راهی این رقابت‌ها شده است. آرمین هادی پور نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم ایران آخرین نماینده ایران در این رقابت هاست که فردا (شنبه) به مصاف رقبای خود خواهد رفت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *