ثبت دو زمین‌لرزه با بزرگای بیش از ۴ در استان فارس/۱۰ استان زلزله‌ بیش از ۳ ریشتر تجربه کردند


بزرگترین زمین‌لرزه‌های هفته گذشته در دو شهر استان فارس رخ داد، ضمن آنکه ۱۰ استان کشور ۱۴ زلزله با بزرگای بیش از ۳ و کمتر از ۴ را تجربه کردند.

به گزارش سادس، در هفته گذشته ۱۶ زمین‌لرزه با بزرگای بیشتر از ۳ در استان‌های فارس، سمنان، کرمانشاه، هرمزگان، کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و لرستان به ثبت رسید. از این تعداد دو زلزله بزرگ‌تر از ۴ در خانه‌زنیان و خشت استان فارس به ثبت رسید.

جزئیات زمین‌لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است.

شنبه ۲۸ اردیبهشت

در سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۷، بروات استان کرمان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

خانه زنیان استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۱۸ کیلومتری خانه زنیان، ۳۰ کیلومتری نودان و ۳۷ کیلومتری کازرون این استان بوده است.

یکشنبه ۲۹ اردیبهشت

در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۷، در نایبند استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵، در اشتهارد استان البرز زلزله ۲.۵، در کوهبنان استان کرمان زلزله ۲.۸، در فراشبند استان فارس زلزله ۲.۹، در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۶، در پل سفید استان مازندران زلزله ۲.۶، در ورزقان استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۹ و در سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

خشت استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ را تجربه کرد. عمق این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۱۴ کیلومتری خشت و ۱۹ کیلومتری کنار تخته استان فارس و ۲۴ کیلومتری وحدتیه استان بوشهر بوده است.

دوبرجی استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۱۲ کیلومتری دوبرجی، ۳۰ کیلومتری رستاق و ۴۷ کیلومتری درز این استان بوده است.

در کهنوج استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین‌لرزه در ۱۸ کیلومتری کهنوج، ۲۷ کیلومتری رودبار و ۴۳ کیلومتری عنبرآباد این استان گزارش شد.

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت

در سه قلعه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸ و در شهداد استان کرمان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

در خشت استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳ و در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۰ کیلومتری خشت، ۲۳ کیلومتری کنار تخته و ۲۵ کیلومتری قائمیه این استان گزارش شد.

آرادان استان سمنان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۶ کیلومتری آرادان و ۲۲ کیلومتری گرمسار استان سمنان و ۳۲ کیلومتری کیلان استان تهران بوده است.

سرپل ذهاب استان کرمانشاه نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۹ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۱۳ کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۱ کیلومتری قصر شیرین و ۳۱ کیلومتری ازگله این استان گزارش شد.

زلزله ۳.۷ لافت استان هرمزگان از دیگر رخدادهای مهم روز ۳۰ اردیبهشت ماه بوده است که در عمق ۹ کیلومتری و در ۱۱ کیلومتری لافت، ۱۳ کیلومتری بندر خمیر و ۳۶ کیلومتری درگهان این استان بوده است.

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت

زلزله ۳.۱ در عمق ۹ کیلومتری سومار استان کرمانشاه اولین زلزله مهم روز ۳۱ اردیبهشت ماه بوده که در ۲۰ کیلومتری سومار استان کرمانشاه و ۴۸ کیلومتری زرنه و ۴۹ کیلومتری صالح آباد استان ایلام رخ داد.

در محمد آباد استان سیستان و بلوچستان زلزله ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۵۸ کیلومتری محمد آباد و ۶۳ کیلومتری جزینک این استان بوده است.

خورموج استان بوشهر با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ لرزید. عمق این زمین‌لرزه در ۱۹ کیلومتری و کانون آن در ۷ کیلومتری خورموج، ۲۱ کیلومتری اهرم و ۲۷ کیلومتری دلوار این استان گزارش شد.

در پاریز استان کرمان زلزله ۲.۵، در خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۸، در نجف شهر استان کرمان زلزله ۲.۷ و در سراب باغ استان ایلام زلزله ۲.۶ رخ داد.

در بندر خمیر استان هرمزگان زلزله ۳.۵ در عمق ۱۹ کیلومتری رخ داد و کانون آن ۱۷ کیلومتری بندر خمیر، ۳۴ کیلومتری لافت و ۶۰ کیلومتری کنگ این استان گزارش شد.

چهارشنبه اول خرداد

در قلعه خواجه استان خوزستان زلزله ۲.۵، در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۸، در سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، در دشتک استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۸ و در فیروز آباد استان فارس زلزله ۲.۶ رخ داد.

رباط قره ییل استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این زمین‌لرزه در ۱۲ کیلومتری رباط قره بیل، ۲۹ کیلومتری قاضی و ۳۵ کیلومتری گرماب به ثبت رسید.

در کشیت استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید. کانون این زمین‌لرزه در ۱۰۳ کیلومتری کشیت، ۱۱۱ کیلومتری اندوهجرد و ۱۱۱ کیلومتری شهداد این استان بوده است.

بالاده استان فارس با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۹ رخ داد. این زمین لرزه در ۲۱ کیلومتری بالاده، ۲۸ کیلومتری خانه زنیان و ۴۷ کیلومتری کازرون این استان رخ داد.

پنج‌شنبه ۲ خرداد

در کلاردشت استان مازندران زلزله ۲.۹، در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۲.۸ و در گلباف استان کرمان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

در عشق آباد استان خراسان جنوبی زلزله ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید. کانون این زمین‌لرزه در ۴۸ کیلومتری عشق آباد، ۵۳ کیلومتری طبس و ۷۵ کیلومتری بشرویه این استان گزارش شد.

چالان‌چولان استان لرستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۱ کیلومتری را تجربه کرد. این زمین‌لرزه در ۱۴ کیلومتری چالان چولان، ۱۷ کیلومتری دورود و ۲۲ کیلومتری هندو در استان مرکزی بوده است.

جمعه ۳ خرداد

در سیرچ استان کرمان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *