آلایندگی‌های عسلویه سلامت مردم را به خطر انداخته است


استاندار بوشهر با اشاره به بحث اعتبارات آلاینده‌های جنوب استان عنوان کرد: در حالی که آلایندگی‌های زیست محیطی در شهرستان عسلویه سلامت مردم را به خطر انداخته برخی افراد با لابی‌گری قصد دارند اعتباراتی که حق مردم استان بوشهر به ویژه شهرستان عسلویه است را به دیگر استان‌ها تخصیص دهند.

به گزارش سادس، عبدالکریم گراوند در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به شهرستان عسلویه گفت: به عقیده من بزرگان و نمایندگان استان بوشهر در مجلس باید نسبت به لابی‌گری برخی افراد از دیگر استان‌ها در خصوص جذب اعتبارات عوارض آلایندگی واکنش نشان دهند، چرا که با این لابی گری‌ها، ظلم مضاعف و بزرگی در حق استان صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: هنوز هیچ‌گونه سنجش و اقدامی برای تعیین میزان آلایندگی‌ها انجام نشده است و این مسائل تنها نشأت گرفته از لابی گری برای بردن منابع استان و خیانت در حق استان بوشهر است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید نباید سهم آلایندگی استان بوشهر با لابی گری و رانت گرفته شود، اظهار کرد: من امروز به وزیر نامه نوشته ام و به رئیس جمهور نیز نامه‌ای خواهم نوشت؛ نباید سهم استان بوشهر توسط استان‌هایی که حقشان نیست گرفته شود.

وی ادامه داد: مردم بوشهر اجازه نمی‌دهند که دستگاه‌ها با لابی گری‌ها و رفاقت بازی‌ها در سطح ملّی سهم استان بوشهر را نادیده گرفته و به استان‌های دیگر انتقال دهند، چرا که این یک ظلم آشکار در حق استان بوشهر است.

گراوند تصریح کرد: قریب به ۸۰ درصد از کارکرد اشتغال و منابع و درآمدهای عسلویه ملی است و نمی‌گذاریم که این موضوع نیز اتفاق بیفتد و سهم آلایندگی‌های مردم استان را میان استان‌های دیگر توزیع کنند.

وی با تاکید بر جلوگیری از پرداخت اعتبارات عوارض آلایندگی استان بوشهر به دیگر استان‌ها افزود: منطقه‌ای که بیش از ۸۰ کیلومتر با عسلویه فاصله دارد با لابی‌گری و استفاده از رانت در صدد جذب اعتباراتی است که حق مسلم مردمی است که سلامتی آنها به خطر افتاده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: در شرایطی که پایتخت انرژی کشور نیاز به آرامش دارد، پرداخت قریب به ۴۵ درصد از اعتبارات بوشهر به دیگر استان‌ها ضد آرامش و برهم زننده فضای آرام فراهم شده در جهت توسعه استان است.

وی تصریح کرد: محیط زیست این موضوع را به طور جدی پیگیری نماید تا اعتبارات و حق استان به طور گتره ای تقسیم نشود. نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس نیز حتماً نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند تا حق آشکار مردم بوشهر با لابی گری جابه‌جا نشود.

گراوند تاکید کرد: اگر این سنگ بنا کج گذاشته شود سال‌ها حق مسلّم مردم استان بوشهر در جابه‌جایی اعتبارات عوارض آلایندگی تضییع می‌شود و این ظلم بخشودنی نیست، زیرا اکنون مردم عسلویه در شرایط سختی هستند.

وی بیان کرد: طی بررسی‌ها و در نشست حدود ۴۰ نفر از خانواده‌های ساکن در عسلویه با امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر مشخص شده که حدود ۸۰ درصد از این خانوارها بین یک یا دو مریض در خانه‌هایشان وجود دارد؛ کودک تازه متولد شده سرطان دارد، ما حق این مردم را بر اساس کدام معیار به دیگران بدهیم؟

وی تصریح کرد: نباید اجازه داد عده‌ای در دیگر استان‌ها با لابی‌گری حق مردم استان بوشهر در حوزه اعتبارات عوارض آلایندگی را ضایع کنند، از دولت انتظار دارم که اجازه ندهد سنگ بنای کجی در ارتباط با این موضوع گذاشته شود، در این صورت مردم استان بوشهر قطعاً هیچگاه این ظلم را فراموش نخواهند کرد.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *