مجید کیهانی: دوپینگ حسین کیهانی مربوط به قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ است نه جاکارتا


حسین کیهانی

رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید که فدراسیون جهانی دوومیدانی در مورد نمونه دوپینگ حسین کیهانی در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ قطر توضیح خواسته و تمامی تست‌های حسین کیهانی در مسابقات گذشته منفی بوده است.

به گزارش سادس، بعد از اینکه آسوشیتدپرس اعلام کرد که حسین کیهانی دونده ایرانی به خاطر مثبت شدن تست دوپینگ با ماده ممنوعه اپو با محرومیت مواجه شده است فدراسیون دوومیدانی ایران اعلام کرد که این دوپینگ مربوط به بازی‌های آسیایی جاکارتا نیست.

حسین کیهانی در ماده ۳ هزار متر با مانع رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ قطر که اوایل اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار شد با رکورد ۸:۳۶.۴۴ در رده چهارم ایستاد. او در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ در این ماده با رکورد ۸ دقیقه و ۲۲ ثانیه موفق به کسب نشان طلا شد و رکورد آسیا را نیز شکست.

مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در این خصوص در سایت فدراسون دوومیدانی اعلام کرد: نامه‌ای شب گذشته از فدراسیون جهانی دوومیدانی IAAF به دست ما رسید که بابت نمونه حسین کیهانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در قطر توضیحاتی را خواستند. تاکید می‌کنم این توضیح در خصوص نمونه دوپینگ حسین کیهانی در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در قطر بوده است و تمامی تست‌های حسین کیهانی در مسابقات گذشته از جمله بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ منفی بوده است.

وی در ادامه افزود: حسین کیهانی تمامی تمرینات خود را در ارتفاع ۲۴۰۰ متری انجام داده و تمرین در آن ارتفاع با ترشح بیشتر یک ماده در بدن همراه می‌شود که این موضوع ایجاد شائبه کرده است. ما با تمام قدرت به این مساله پاسخ خواهیم داد. در اروپا تمرین در این ارتفاع و این مورد متداول نیست و فدراسیون قطعاً در این رابطه توضیحاتی را ارائه می‌کند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پایان گفت: با این وجود فدراسیون و کمیته پزشکی به دنبال شفافیت حداکثری و حمایت قهرمان ۳ هزار با مانع ایران است. فدراسیون دوومیدانی ایران بعد از جلسه با حسین کیهانی تمامی اسناد و توضیحات را به فدراسیون جهانی ارسال خواهد کرد و در انتظار پاسخ خواهد ماند. این قول را می‌دهم که این موضوع با شفافیت تمام به اطلاع مردم و دوستداران ورزش برسد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *