لزوم مدیریت یکپارچه مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس


رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران با اشاره به لزوم مدیریت یکپارچه مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: به منظور مدیریت یکپارچه این مجموعه باید طرحی تهیه شود و در صورت لزوم در شورای شهر تهران به تصویب برسد.

به گزارش سادس،  علی اعطا در پنجاه و ششمین جلسه کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران که با موضوع بررسی وضعیت اراضی اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس (منطقه ۲۲) برگزار شد، با اشاره به بازدیدی که از محل این دریاچه به عمل آورده بود، اظهار کرد: در این بازدید با  روسای سازمان بازنشستگی و شرکت عمرانی کارکنان شهرداری صحبت کردم و مشخص شد به دلیل برخی ابهامات قانونی در رابطه با مدیریت یکپارچه دریاچه شهدای خلیج فارس مشکلاتی وجود دارد.  

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سازمان بازنشستگی شهرداری تهران و شرکت عمرانی کارکنان وظیفه مدیریت این مجموعه را برعهده دارند، گفت: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز تهیه طرح موضعی در این خصوص را آغاز کرده است.

رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران ادامه داد: برای اینکه سازمان متولی یعنی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران و شرکت عمرانی کارکنان بتوانند به عنوان بهره بردار فعالیت کنند، لازم است طرح تفصیلی منطقه زودتر تهیه شود و به تایید مراجع تصویب برسد.

اعطا در ادامه اظهارکرد: ظاهرا پیش از این، مصوبه‌ای در کمیسیون ماده ۵ در سال ۹۱ وجود داشته است که چارچوب‌هایی را برای اراضی اطراف دریاچه  و نحوه استفاده از اراضی، سطح و سطوح آن را مشخص کرده و لازم است بررسی شود.

بنابر اعلام شهرنوشت، وی گفت: از طرفی مجموعه‌ای از مشکلات و ناهماهنگی‌ها میان شرکت عمرانی کارکنان و شهرداری مناطق نشان می‌دهد برای دستیابی به مدیریت یکپارچه اراضی اطراف دریاچه باید پیگیری‌های جدی تری انجام دهیم. در این رابطه در شهرداری در سال‌های گذشته مدیریت این اراضی به سازمان بازنشستگی واگذار شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *