یوسف کرمی: پولادگر هم در این ناکامی مقصر است/ چرا از قهرمانان تکواندو استفاده نمی‌کنند؟


هادی ساعی یوسف کرمی

عضو سابق تیم ملی تکواندو با بیان اینکه فدراسیون تکواندو باید از قهرمانان بزرگ این رشته برای پیشرفت تکواندو استفاده کند، گفت: پولادگر هم در ناکامی مسابقات جهانی مقصر است.

یوسف کرمی در گفتگو با سادس، درباره عملکرد تیم ملی تکواندو ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹، اظهار کرد: از صحبت‌های مطرح شده می‌توان به این موضوع پی برد که همه حتی خود مسئولان و کادر فنی تیم نیز از نتایج بدست آمده ناراضی هستند. فکر نمی‌کنم این نتیجه دیگر برای تکواندوی ایران تکرار شود و همه باید از این تجربه تلخ برای رفع ایرادات و پیشرفت استفاده کنیم.

دارنده مدال برنز المپیک و ۲ طلای جهان افزود: ایراد اصلی تیم مباحث فنی و بدنسازی بود. بچه‌های تیم را در هنگام مبارزه چه در زمانی که پیش بودند یا از حریف عقب می‌افتادند بی‌برنامه دیدم، شاید هم برنامه داشتند اما نتوانستند آن را پیاده کنند. مبارزه سروش احمدی و دیگر بچه‌ها را مشاهده کردم و آن‌ها زمانی که عقب بودند برنامه خاصی برای جبران نداشتند. معتقدم عملکرد کادر فنی تیم ملی خوب نبود.

وی با بیان اینکه همه از مسئولان فدراسیون تا کادر فنی در کسب این نتیجه و ناکامی مقصر هستند، گفت: قطعاً پولادگر رییس فدراسیون نیز منطق‌هایی برای خود دارد که باید آن‌ها را بشنویم. او هم اشتباهاتی دارد و در این نتایج مقصر است. اما همه باید دست به دست هم بدهیم تا بار دیگر تکواندو در مسیر سختی که قرار گرفته به موفقیت برسد.

کرمی در ادامه درباره پیشنهاد خود برای بهبود شرایط تکواندو و کسب موفقیت خاطرنشان کرد: همیشه گفته‌ام ما منابع انسانی بی‌نظیری داریم که باید با برنامه‌ریزی درست از آن‌ها استفاده کنیم. شاید این حرف به نفع من هم نباشد اما ذوالقدر با این همه تجربه نباید بیرون از تیم ملی باشد. خیلی از بزرگان این رشته از تکواندو دور شده‌اند و قهرمانان جهان و المپیک ما سالی یکبار هم پا به فدراسیون تکواندو نمی‌گذارند، در حالی‌که مسئولان فدراسیون باید از این چهره‌های افتخارآفرین به بهترین شکل استفاده کند.

تکواندوکار سابق تیم ملی افزود: به پولادگر هم گفته‌ام و می‌داند که من برای خودم این صحبت‌ها را مطرح نمی‌کنم و دنبال مربیگری نیستم اما چرا باید حتی در تیم ملی نونهالان هم از مرتضی کریمی که در تیم ملی بزرگسالان هم بوده باز هم استفاده شود؟ نمی‌شود حداقل از همین قهرمانان بزرگی که داریم در تیم ملی نونهالان استفاده کنیم؟ چرا باید فردی مثل کریمی که سال‌ها مربیگری کرده و فکر نکنم دیگر انگیزه‌ای هم داشته باشد در تیم ملی نونهالان استفاده کنیم و به جوانترها میدان ندهیم؟ خیلی از این قهرمانان بزرگ انگیزه زیادی برای کار کردن دارند و می‌توانند کمک زیادی به تکواندو داشته باشند. درست است برای رده بزرگسالان باید فردی سمت سرمربیگری را بر عهده بگیرد که از هر نظر کامل باشد اما در نونهالان که دو سال یکبار مسابقات دارند، باید به این قهرمانان میدان بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رییس فدراسیون تاکنون با او تماس گرفته تا خواهان همکاری باشد، گفت: در این چند سال هیچ تماسی با من نداشتند و حتی سراغی هم از من نگرفتند.

کرمی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا در صورت ارائه پیشنهاد حاضر به همکاری با فدراسیون خواهد بود یا خیر،خاطرنشان کرد: از وضعیت تکواندو ناراحتم و دلم می‌سوزد. من اصلاً نمی‌خواهم و وقتش را هم ندارم اما آن‌ها هم هیچوقت از من نخواستند که به تکواندو کمک کنم. در صورتی که بخواهند، برای کمک به تکواندو آماده‌ام تحت یکسری شرایط کار کنم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *