حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا هدف ماست


دور جدید تمرینات تیم ملی والیبال زنان

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان گفت: دیگر به دنبال ششمی آسیا نیستیم بلکه هدفمان قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر است.

به گزارش سادس، جواد مهرگان مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان در حاشیه اردوی تیم ملی در جمع خبرنگاران در مورد شرایط آماده‌سازی تیم ایران قبل از اعزام به جام ملت‌ها، گفت: دوره آماده‌سازی عمومی و سازگاری‌مان تمام شده است و اکنون در دوره آماده‌سازی ویژه هستیم. ترکیبات و تاکتیک‌های مختلفی را که در مسابقات به آن نیاز داریم، کار می‌کنیم و در این دوره به اهداف موردنظرمان رسیده‌ایم. اگر این‌گونه پیش برویم به عملکرد خوبی که موردنظرمان است، می‌رسیم.

او در ادامه افزود: در طول تمرینات می‌توانیم ظرفیت بازیکنان را به بالاترین حد پتانسیل‌شان برسانیم اما بازی تدارکاتی به توسعه ظرفیت بازیکنان کمک می‌کند. علاوه بر این باعث هماهنگی می‌شود.

او در مورد تورنمنت اسلوونی که تیم ملی در آن شرکت می‌کند، گفت: معمولاً در تورنمنت‌های اروپایی حریفان سطح بالا با روش‌های بازی مختلف روبه روی‌مان قرار می‌گیرند که این موضوع علاوه بر افزایش اعتماد به نفس بازیکنان، به شناخت بیشتر بازیکنانمان کمک می‌کند تا لژیونر شوند. امیدوارم بیش از ۱۰ بازیکن در لیگ‌های خوب دنیا لژیونر داشته باشیم.

مهرگان، راه‌حل پیشرفت والیبال بانوان ایران را افزایش تعداد لژیونرها و بالا رفتن کیفیت سطح لیگ دانست و گفت: یکی از مهمترین راه‌حل‌ها برای کمک به والیبال بانوان ایران، سوق دادن بازیکنان به سمت لیگ‌های دیگر است.

او در این مورد افزود: اعداد بازی‌های مفیدی که لژیونرها انجام دادند، زیاد بوده و این به ثبات تکنیکی و قدرت ذهنی آنها کمک کرده تا در شرایط پرفشار بتوانند عملکرد خود را داشته باشند. بازیکنان به بازی باکیفیت بیشتری در طول سال نیاز دارند. آنها به بیش از ۴۰ بازی سطح بالا نیاز دارند در صورتی که در ایران حدود پنج بازی سطح بالا انجام می‌دهند.

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان در مورد ارزیابی خود از عملکرد ایران در جام ملت‌های آسیا، گفت: فکر می‌کنم امسال یک شروع است. سال گذشته مقدمات خوبی داشتیم و الان آمادگی خوبی داریم. فدراسیون خیلی خوب به ما کمک می‌کند و فکر می‌کنم به بالاترین پتانسیل‌مان خواهیم رسید. ولی برای نتایج سطح بالا باید ظرفیتی وجود داشته باشد. نیازمندیم بازیکنانمان در طول سال در لیگ پرفشار کار کنند. فکر می‌کنم از امسال غافلگیری‌ها شکل می‌گیرد و دیگر نتایجی مثل ششم شدن اهداف‌مان نیست بلکه برای اهداف بالاتری تلاش می‌کنیم. خوشبینی خوبی در تیم وجود دارد که به نتایج درخشان مدنظرمان برسیم.

او در پاسخ به این سوال که نتایج مدنظرتان چیست؟، بیان کرد: فکر می‌کنم امسال شروعی باشد برای این‌که والیبال ایران خود را تثبیت کند و به تیم‌های برتر برسد. هدفمان این است که امسال جزو چهار تیم برتر آسیا باشیم.

او در مورد استفاده از بازیکنان جوان در تیم ملی گفت: با توجه به نیازهایی که داشتیم و ارزیابی‌مان از تورنمنت‌های قبلی جوان‌ترها را به تیم آوردیم. ترکیبمان ترکیبی از بازیکنان امید و بزرگسالان است. به سن و سال بازیکن نگاه نمی‌کنیم بلکه این مدنظرمان است که چه کسی به تیم ملی کمک می‌کند. الان ۲۱ بازیکن آماده در تمرین داریم.

او در مورد ثبات مربیان در والیبال بانوان گفت: در سال‌های قبل آقای برقی و خانم چیچیچ دو سال با تیم ملی کار کردند. هرچه ثبات مربی‌ها بیشتر شود و به دوران بلندمدتی برسیم روند رشد تیم شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.
مهرگان در مورد حریفان ایران در جام ملت‌ها، گفت: حریفانمان در دور مقدماتی سنگاپور و کره هستند. اگر صعود کنیم با چین تایپه و تایلند همگروه می‌شویم. مدل تمرین‌مان هم بر این است که چگونه با این تیم‌ها بازی کنیم. این‌که می‌گویند همه تیم‌های شرقی آسیا سرعتی هستند درست نیست. آن‌ها تیم‌های توپ‌گیر و کم‌خطایی هستند و حریف را وادار به اشتباه می‌کنند اما دنبال این هستیم که با هماهنگی خوبی کار کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *