۵۴ هزار دانش‌آموز خوزستانی سیل‌زده هستند


مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حادثه سیلاب در خوزستان بالغ بر ۲۰۵ فرهنگی متضرر شدند و همچنین ۵۴ هزار دانش آموز خوزستانی در ۱۰ منطقه استان، سیل زده و نیازمند توجه ویژه هستند.

به گزارش سادس، محمد محسن بیگی امروز دوشنبه، دوم اردیبهشت ماه در جلسه شورای مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی کشور اظهار کرد: شورای مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی کشور به عنوان خیرین مدرسه یار با تمام توان به کمک آموزش و پرورش خوزستان در حوزه مدیریت آسیب‌های ناشی از سیلاب آمده‌اند.

وی با بیان اینکه اقدامات باید در سه حوزه نوسازی فضاهای آموزشی، تأمین تجهیزات و کمک به فرهنگیان و دانش آموزان سیل زده قرار گیرد، توضیح داد: در سیلاب خوزستان بالغ بر ۱۲۰ مدرسه به زیرآب رفته‌اند و همچنین ۵۴ هزار دانش آموز خوزستانی در ۱۰ منطقه استان، سیل زده و نیازمند توجه ویژه هستند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: ۲۰۵ فرهنگی خوزستانی نیز در سیل درگیر هستند که باید با استفاده از ظرفیت مؤسسان مراکز و مدارس غیردولتی نسبت به ارائه بسته‌های حمایتی به این افراد اقدام شود.

محسن بیگی در ادامه با اشاره به وجود ۱۶ هزار دانش آموز سیل زده پایه دوازدهم، توضیح داد: کمک‌ها به این دانش آموزان در دو حوزه تقویت بنیه علمی امتحانات نهایی و نیز ارتقای وضعیت آمادگی کنکور اجرایی خواهد شد. در این بخش نیز مؤسسان مراکز غیردولتی کشور اعلام آمادگی کردند.

وی در پایان یادآور شد: کمک به بازسازی فضاهای آموزشی تخریب شده در سیلاب و نیز حمایت از فرهنگیان و دانش آموزان سیل زده، اولویت اول وزارت آموزش و پرورش کشور است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *