فرزام: امیدوارم عقب افتادگی رویینگ را جبران کنیم/ محسن شادی تصمیم نهایی‌اش را اعلام می‌کند


افشین فرزام

سرمربی تیم ملی قایقرانی رویینگ مردان ایران گفت: باید به گونه‌ای کار کنیم تا بتوانیم عقب افتادگی را جبران کنیم و هدف من این است تا شرایط را برای ملی پوشان عوض کنم و آنها را به سرانجامی برسانم.

افشین فرزام در گفت و گو با سادس درباره شرایط ملی‌پوشان روینگ ایران پس از انجام تست انتخابی تیم ملی بیان کرد: از زمانی که مسئولیت بر عهده من گذاشته شد تقریباً سه تا یک هفته توانستیم کار کنیم و از الان می‌توانم استارت کار را برای خودم در نظر بگیرم تا بتوانم شرایط را آنالیز کنم. بعد از تست انتخابی سوم تمرینات اصلی و برنامه‌ریزی شده تیم ملی را شروع کردیم حالا باید روند را جلو ببریم تا ببینیم شرایط به چه شکل می‌شود.

او ادامه داد: تیم ملی مردان ما در این دو سال اخیر افت و خیزهای زیادی داشته است و این در حالی است که در همین دو سال، رقبا سخت تمرین کرده‌اند. در این شش ماه باقی مانده تا اولین مسابقه باید به گونه‌ای کار کنیم تا بتوانیم عقب افتادگی را جبران کنیم و امیدوارم بتوانیم از پس آن بر آییم.

فرزام در مورد حضور در مسابقات جهانی نیز گفت: ما مسابقات جهانی را در پیش داریم اما باید ببینیم شرایط آمادگی تیم به چه صورت است اگر آن را به عنوان مسابقه تدارکاتی هدف گذاری کنیم بد نیست و شرایط فنی تیم مطلوب نباشد اولین هدف گذاری خود را بر روی قهرمانی آسیا می‌گذاریم که آبان ماه برگزار می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که اگر شرایط آمادگی تیم مطلوب نباشد، هدف گذاری در قهرمانی جهان تلاش برای کسب سهمیه المپیک نیست، تاکید کرد: بله نیست. چون باید واقع بین باشیم. من سعی می‌کنم طبق شرایطی که هست برنامه‌ریزی کنیم و هیچ قولی هم به فدراسیون بابت این قضیه نداده ام زیرا آخرین مرتبه‌ای که تیم مردان دستم بود مربوط به سال ۲۰۱۳ است.

فرزام در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر این که فکر می‌کند امکان جبران روزهای از دست رفته وجود دارد، تصریح کرد: نفراتی که گزینش شدند ۸۰ درصد کسانی هستند که در مسابقه اخیرشان (بازی‌های آسیایی) نتیجه نگرفتند بنابراین الان خیلی انگیزه دارند تا شروع مجددی داشته باشیم و بتوانیم اعتبار از دست رفته شأن را جبران کنیم. هدف من هم همین است تا شرایط را برای ملی‌پوشان عوض کنم و آنها را به سرانجامی برسانم. فکر می‌کنم اگر برنامه‌ریزی‌هایمان به خوبی پیش برود خوشبین هستم که بتوانیم آن را جبران کنیم.

سرمربی تیم ملی قایقرانی روینگ مردان در مورد نبود محسن شادی در اردوی تیم ملی و شرکت نکردن در تست انتخابی سوم نیز گفت: محسن شادی به ما درخواست داد که با توجه به مشکلات کاری که دارد در ارومیه تمریناتش را پیگیری کند و قطعاً وقتی لازم باشد در تست‌های اصلی ما حاضر می‌شود. با توجه به شرایطی که دارد موافقت کردیم که خودش کارهایش را پیگیری کند و البته تصمیم نهایی را بگیرد که بازگشتش قطعی خواهد شد یا نه. به خود من گفته بود تا اردیبهشت تصمیم نهایی خود را می‌گیرد.

فرزام در پاسخ به این پرسش که ممکن است شادی تصمیم بگیرد دیگر در سطح قهرمانی کار نکند، تاکید کرد: این طور که به من گفت تا اردیبهشت تصمیم نهایی خود را می‌گیرد. محسن شادی جزو نخبه‌های روینگ است. این که در یک مسابقه نتیجه نگرفته، برای هر ورزشکار حرفه‌ای ممکن است پیش بیاید و نباید آن را برایش مبنا در نظر گرفت بلکه باید گذشته درخشانش را در نظر داشت. خودم سعی می‌کنم شرایطی فراهم کنم که اگر دوست داشت به مسابقات حرفه ای برگردد زمینه برایش فراهم شود.

او در مورد اینکه شاید شادی بی‌انگیزه یا ناامید شده است، تصریح کرد: اتفاقاً بعد از شکستی که داشت انگیزه‌اش دو برابر شد که دوباره خودش را ثابت کند ولی قرار شد که ببیند شرایط کاری‌اش به چه شکل است.

سرمربی تیم ملی روینگ مردان در پاسخ به این پرسش که رویینگ به روزهای خوب بر می‌گردد، گفت: ما در بانوان برنامه‌ریزی بلند مدت داشتیم و در ۴-۵ سال توانستیم کاری که مد نظرم بود با حوصله انجام دهیم و بچه‌ها پله پله بالا آمدند و سال به سال رکوردها بهتر شد. سال ۲۰۱۲ با بانوان کار کردم که با خانم سولماز عباسی توانستیم سهمیه المپیک بگیریم. در سال ۲۰۱۳ با تیم مردان کار کردم که مدال طلا گرفتیم. در تیم مردان هم مبنا را بر این گذاشته بودیم که پله پله بالا بیایند اما ورق برگشت و از بازی آسیایی اینچئون به تیم بانوان رفتم. اکنون هم در تیم مردان کار نیاز به صبر و حوصله دارد و البته نیم نگاهی هم به این دارم که در کوتاه مدت جهشی داشته باشیم.

فرزام در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه برخی ملی‌پوشان بانوان ایران مانند نازنین ملایی شاگردان او بوده‌اند بنابراین الان هم پیگیر شرایط آنها هست یا خیر، تاکید کرد: نازنین ملایی سال به سال پیشرفت کرده است و الان شرایطش به گونه‌ای شده که ماه به ماه دارد پیشرفت می‌کند. ورزشکار وقتی به یک سطحی می‌رسد ارتقا دادنش خیلی سخت می‌شود اما ملایی آنقدر انگیزه دارد و سخت تلاش می‌کند که فعلاً دارد این اتفاق برایش می‌افتد و روند رو به رشدش ادامه دارد و امیدوارم نتایج درخشانی را کسب کند.

او در مورد اینکه نیازهایی که تیم ملی روینگ دارد را به اطلاع رئیس فدراسیون رسانده یا خیر، تصریح کرد: بله. بحث اول این است که تمرینات تیم پسران کاملاً قطع شده بود و از بازی‌های آسیایی جاکارتا تا امروز تمرین نداشتند و حالا که خدا را شکر استارت کار زده شده امیدوارم وقفه ایجاد نشود. بحث دوم در مورد قایق‌ها و دیگر امکانات بود که فدراسیون خریدی انجام داده که امیدوارم هر چه زودتر آن محموله به ایران برسد و مشکل قایق هم برطرف شود. بعد از آن بحث اردوهای برون مرزی می‌ماند مخصوصاً برای مردان که نیاز داریم ویژه‌تر با آنها کار کنیم. اگر امکانات مالی فدراسیون اجازه دهد بتوانیم اردوهای مشترک با کشورهای دیگر برگزار کنیم خوب حالا اگر نشود هم سعی می‌کنیم بهانه‌گیری نکنیم و کارمان را انجام دهم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *