۷ نشانه مهم پیش‌دیابت

نکته مهم این است که پیش‌دیابت قابل بازگشت است. هرچه علائم مرتبط با این عارضه سریع‌تر شناسایی شود بهتر می‌توان با فاکتورهای خطرزای آن مقابله کرد. البته تنها عامل ژنتیک قابل تغییر نیست که می‌توان با داشتن رژیم غذایی سالم و انجام حرکات ورزشی این فاکتور را نیز تحت کنترل درآورد.

بنابر اعلام سایت هلث اند هیومن ریسرچ، علائمی وجود دارند که می‌توانند فرد را نسبت به احتمال ابتلا به پیش‌دیابت هوشیار سازند. از جمله این علائم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بالا بودن فشارخون 

بالا بودن فشارخون خطر ابتلا به پیش‌دیابت را افزایش می‌دهد زیرا فشارخون، قلب را وادار می‌کند برای جریان خون در تمام اعضای بدن سخت‌تر کار کند و در این شرایط، بدن به سختی می‌تواند قند مازاد را از جریان خون پاک نماید.

تاری دید

هر دو بیماری پیش‌دیابت و دیابت تاثیر منفی بر قدرت بینایی دارند. زمانیکه میزان قند خون نوسان داشته باشد موجب می‌شود مایع به عدسی چشم‌ها نفوذ پیدا کند. عوامل مختلفی موجب تاری دید می‌شوند اما درصورتیکه به وجود علائم دیگری نیز پی برده شود پیش‌دیابت عامل تاری دید خواهد بود.

مشکلات پوستی 

در برخی مواقع مشکلات اعضای داخلی بدن با علائم ظاهری همراه هستند. پیش‌دیابت می‌تواند ظاهر پوست را تغییر دهد زیرا سطح انسولین موجود در خون افزایش پیدا می‌کند.

نقرس 

نقرس نوعی التهاب مفصلی است که موجب می‌شود کریستال‌های اسید اوریک در بافت‌های مفصل رشد کند. این عارضه با درد شدید همراه است و می‌تواند نشانه‌ای از خطر پیش‌دیابت باشد.

گرسنگی‌های بی‌دلیل 

قند یا گلوکز منبع سوختی بدن به حساب می‌آید. هرچند دریافت مقدار زیادی از آن باعث می‌شود انسولین تولید شده توسط پانکراس به درستی گلوکز را فرآوری ن

کند. در این شرایط مقدار زیادی قند در جریان خون شناور می‌ماند و به منظور تامین انرژی، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در نتیجه بدن به دلیل عدم دریافت مواد غذایی مورد نیاز خود به طور مکرر احساس گرسنگی دارد.  

احساس خستگی مفرط 

وجود قند بیش از اندازه در خون موجب احساس خستگی می‌شود. زمانیکه بدن با وجود دریافت وعده‌های غذایی، سوخت مورد نیاز خود را دریافت نکند احساس خستگی خواهد داشت. این نشانه ممکن است دیگر فاکتورهای خطرزای پیش‌دیابت را افزایش دهد.  

احساس تشنگی مفرط 

احساس تشنگی به خصوص پس از وعده‌های غذایی نشانه پیش‌دیابت است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *