پرواز ۵ بالگرد هلال احمر برای رساندن اقلام امدادی به سیل‌زدگان گلستانی


معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در سیل و آبگرفتگی استان گلستان، از انتقال و توزیع اقلام امدادی در شهر آق قلا و روستاهای اطراف آن و روستاهای گمیشان به وسیله پنج بالگرد هلال احمر خبر داد.

به گزارش سادس، شاهین فتحی با اشاره به اینکه اسکان اضطراری و توزیع اقلام مورد نیاز امدادی میان سیل‌زدگان از طریق هلال احمر استان گلستان انجام شده است، از برگزاری جلسات هماهنگی برای تنظیم طرح عملیاتی منطقه از جمله شهر آق قلا و روستاهای اطراف آن و روستاهای گمیشان همچنین انتقال اقلام امدادی مورد نیاز به آق قلا خبر داد.

وی افزود: پس از انتقال اقلام از طریق بالگرد به وسیله قایق‌ها و خودروهای شاسی بلند، اقلام امدادی میان حادثه دیدگان توزیع می‌شود و در مناطقی که دسترسی مشکل باشد این عملیات به وسیله بالگرد انجام خواهد شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از صبح امروز پنج فروند بالگرد در منطقه سیل زده در حال انتقال اقلام به آق‌قلا هستند،گفت: در چند روز گذشته ۲۵ سورتی پرواز برای انتقال اقلام امدادی انجام شده است.

به گفته فتحی طرح عملیاتی انتقال اقلام امدادی در صورت نیاز در گمیشان نیز اجرا می‌شود.

بنا براعلام سایت هلال احمر، وی با تاکید براینکه تفکیک، بسته‌بندی و ارسال کمک‌های غیر نقدی مردم به مناطق سیل‌زده دشوار است، اظهارکرد: مردم خیر و نوع‌دوست می توانند کمک‌های نقدی خود را در اختیار هلال احمر قرار دهند تا اقلام امدادی مورد نیاز منطقه تهیه شود و در اختیار آسیب‌دیدگان قرار گیرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *