ضرورت مشارکت بیشتر مردم در بهداشت و پیشگیری


معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود ٢٦ هزار مرکز بهداشتی، درمانی در سطح کشور وجود دارد، گفت: این تعداد مرکز نمی‌تواند به‌تنهایی با توجه به شیوع بیماری‌های غیرواگیر کل جمعیت کشور را پوشش کامل دهد و اکنون وقت آن رسیده که مردم را در کارها بیشتر مشارکت دهیم.

به گزارش سادس دکتر علیرضا رییسی در حاشیه بازدید از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ایام نوروز اظهارکرد: از آغاز برنامه سلامت نوروزی، تاکنون بیش از ۴۰۰۰ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قانونی ارجاع شده که ۱۰۰۰ مورد آن پلمپ شده است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت سامانه ١٩٠ تأکید کرد: باید برنامه‌ای داشته باشیم که مردم به‌صورت فعال در استفاده از سامانه ١٩٠ مشارکت کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه گفت: تأکید ما در سال ٩٨ این است که تمام بسته‌های خدمتی ما حتما پیوست اجتماعی داشته باشند.

وی رئیسی افزود: باید دید هم اثرگذاری کار ما روی اجتماع چگونه است و هم اینکه اجتماع چه کمکی می‌تواند به ما کند و هم ارتباط بین بخشی و ارتباط با مردم به چه‌صورت می‌تواند باشد که مردم با خیال آسوده‌ تری بتوانند مشارکت لازم را انجام دهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تأکید کرد: باید از امکانات، زیرساخت‌ها و تکنولوژی پیشرفته استفاده کنیم و به سمتی برویم که بتوانیم از زیرساخت‌های الکترونیک بهره ‌مند شویم. باید اپلیکیشن‌های مختلفی وجود داشته باشد که افراد بتوانند به وسیله آن اطلاع‌رسانی کنند و مهم‌ تر از آن بتوانیم بسته ‌های خود مراقبتی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید از بخش خصوصی خیلی بیشتر کمک بگیریم، اظهار کرد: پوشش بهداشت محیط اماکن در سطح استان‌ها بین ٣٠ تا ٧٠ درصد است و باید بتوانیم از بخش خصوصی در حوزه نظارت کمک بگیریم تا ارتباط خوبی بین فعالیت‌های حوزه‌های مختلف محیط زیست، سازمان غذا و دارو، وزارت صنعت و معدن، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت برقرار شود.

رییسی افزود: استان بوشهر به دلیل تنوع شرایط زیست محیطی که دارد، از جمله وجود دریا، صنایع عظیم نفت و گاز، نیروگاه هسته‌ای و شرایط خاص منطقه که در معرض ریزگردها است، نیاز است که در بحث بهداشت محیط، برنامه‌ ویژه‌ای داشته و هماهنگی بهتری باید وجود داشته باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه گفت: یک مرکز تحقیقات برای جنوب استان و منطقه پارس جنوبی تصویب شده است که می‌تواند به عنوان یک دیده بان سلامت در آنجا نقش خود را ایفا کند.

به گزارش وبدا، معاون بهداشت وزارت بهداشت در این سفر از مرکز خدمات جامع سلامت نبی اکرم (ص)، مرکز خدمات سلامت دهان و دندان، آزمایشگاه آب مرکز هفت تیر و ستاد هدایت و اطلاع‌رسانی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر بازدید کرد. همچنین، در حاشیه این سفر به همراه تعدادی از کارشناسان کشیک بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان بوشهر از دو رستوران در سطح شهر بازدید شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *