بازی‌های به یاد ماندنی (۳)/ تیمی که به خاطر شکست تحقیرآمیزش در فرودگاه هو شد


دیدار سلتاویگو و بنفیکا

بنفیکا پس از شکست تحقیرآمیز برابر سلتاویگو زمانی که به فرودگاه رسید با سوت‌های اعتراض آمیز هوادارانش روبرو شد.

به گزارش سادس، بازیکنان و مسئولان باشگاه بنفیکا پس از شکست سنگین ۷ بر صفر مقابل سلتاویگو در جام یوفا در فرودگاه هو شدند. ژائو واله، رئیس باشگاه پرتغالی و یوپ هاینکس (سرمربی بنفیکا) از هواداران عذرخواهی کردند. واله گفت‌: این یک شکست تحقیر آمیز برای همه ما بود. بازیکنان جزو مقصران اصلی هستند چون نباید با جایگاه بنفیکا بازی می‌کردند و اجازه می‌دادند چنین شکست تحقیرآمیزی رخ دهد. رئیس باشگاه بنفیکا در ادامه قول داد که شرایط را بررسی خواهد کرد. واله با هواپیمای شخصی از ویگو به لیسبون بازگشت. هاینکس نخستین کسی بود که در این رابطه تصمیم گرفت. او تنها پس از چند ساعت استراحت بازیکنان را برای تمرین فراخواند. هاینکس خیلی عصبانی نبود و پس از بازی مسئولیت این شکست را قبول کرد. سرمربی آلمانی گفت‌: نمی‌توان تنها از بازیکنان انتقاد کرد. من مسئول اصلی این شکست هستم و خود را مقصر می‌دانم. اکنون باید به روند سابقمان برگردیم به خصوص در لیگ پرتغال (بنفیکا پیش از سفر به ویگو از رقیب قدیمی خود پورتو که صدرنشین بود شکست خورد).

رسانه‌های پرتغالی این شکست بزرگ در رقابت‌های اروپایی را برجسته کردند. آبولا تیتر زد: بنفیکا بدترین و تحقیرآمیزترین شکست تاریخ اروپایی‌اش را متحمل شد. رکورد نیز تیتر مشابه‌ای برای این بازی زد. روزنامه پوبلیکو در تیتر نخستش نوشت: شب سیاه بنفیکا. از طرفی دیاریو دِ نوتیسیاس در صفحات میانی روزنامه‌اش نوشت: بنفیکا نمایش مضحکانه‌ای را بر جای گذاشت.

آبولا در نخستین صفحات خود عکسی را منتشر کرد که در آن بازیکن بنفیکا سرش را با دستانش گرفته بود و برای توصیف این تصویر تنها از کلمه “خجالت‌آور” استفاده کرد. این رسانه از انتقاد شدید رئیس باشگاه نسبت به مقصر بودن بازیکنان بهره برد و نوشت: تنها بازیکنان مقصر هستند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *