زیدان: نمی‌توانستم به پرس نه بگویم

به گزارش سادس و به نقل از آس، زین‌الدین زیدان پس از ۹ ماه به رئال مادرید بازگشت و جانشین سانتیاگو سولاری شد. سرمربی فرانسوی در مراسم معارفه‌اش گفت: احساس خوبی دارم و از بازگشت خوشحالم. خیلی از باشگاه دور نشده بودم. به جدایی از تیم نیاز داشتم. مادرید پس از فتح همه عناوین به یک تغییر نیاز داشت. فلورنتینو پرس با من تماس گرفت و به خاطر علاقه زیادم به باشگاه اکنون اینجا هستم. پس از چند ماه دوری از مادرید دوست داشتم دوباره در این تیم مربیگری کنم.

سرمربی رئال مادرید در ادامه اظهار کرد: هدایت این تیم مسئولیت خیلی بزرگی است. بازیکنانی که در اینجا حضور دارند تیمشان را خیلی دوست دارند. من هم یکی از آنها هستم‌. برای این تیم بازی کرده‌ام و به خیلی چیزها رسیده‌ام. عناوینی را که به دست آوردیم را فراموش نمی‌کنم اما روزهای بد را نیز از یاد نبرده‌ام. خیلی زود لالیگا و کوپا دل‌ری را از دست دادیم اما فاتح لیگ قهرمانان شدیم. برای بهتر شدن تیم تمام تلاشم را خواهم کرد. برای سال آینده باید تغییراتی داشته باشیم. اکنون این موضوع اهمیتی ندارد و باید به شرایط خوبمان بازگردیم. یازده بازی در لالیگا باقی مانده است و می‌خواهیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

او افزود: می‌خواهم صادق باشم. من در زمان لازم باشگاه را ترک کردم. باید چنین تصمیمی را می‌گرفتم. پیشنهادهای زیادی داشتم اما نمی‌خواستم در باشگاه‌های دیگر مربیگری کنم. می‌خواستم اینجا باشم. من در ۹ ماه گذشته هیچ مصاحبه‌ای نداشتم‌. زمانی که پرس با من تماس گرفت نمی‌توانستم پاسخ منفی بدهم. مدتی در تیم حضور نداشتم اما مادرید در قلب من بود. از اتفاق‌هایی که رخ می‌داد خوشحال نبودم‌.

زیدان درباره بازگشت کریستیانو رونالدو گفت: اکنون موضوع ما او نیست. یازده بازی پیش رو داریم و سپس باید فصل آینده را بررسی کنیم. همه از کارهایی که رونالدو در این باشگاه کرده است آگاهیم. او بخشی از تاریخ باشگاه است. رونالدو یکی از بهترین‌ها بود اما اکنون زمان مناسبی درباره صحبت از او نیست. تاریخ این باشگاه را کسی نمی‌تواند عوض کند. همه می‌دانیم مادرید بهترین تیم جهان است. از بودن در اینجا خوشحالم. کادر فنی‌ام مانند نخستین دوران حضورم در مادرید خواهد بود.

سرمربی فرانسوی درباره برنامه‌اش گفت: از فردا می‌خواهم با بازیکنانم شروع به کار کنم. تمام فصل را دیدم و بازیکنان می‌دانستند سال سختی را پیش رو خواهند داشت. نمی‌توان همیشه خوب بود و پیروز شد. فوتبال این چنین است. گاهی اوقات باید تغییر را بپذیرید. زمانی که در جایگاه‌های بالایی قرار دارید باید بدانید که گاهی اوقات اتفاق‌های بد هم رخ می‌دهند؛ چیزی که برای تیم‌مان رخ داد. دیدن این شرایط از بیرون سخت بود. اکنون باید در کنار بازیکنان باشیم و به کار خود ادامه دهیم. باید دوباره جنگنده ظاهر شویم.

زیدان افزود: چالش بزرگی خواهد بود؛ نه به این خاطر که دوران دومم در این تیم خواهد بود. من به این قضیه فکر نمی‌کنم. اشتیاق زیادی برای حضور دوباره در مادرید داشتم به خاطر باشگاه، هواداران و…

سرمربی رئال مادرید در پایان اظهار کرد: من عملکردهای بد زیادی داشتم. سال گذشته فاتح لیگ قهرمانان شدیم اما شرایط برای فتح کوپا دل‌ری سخت شد و لالیگا را خیلی بد شروع کردیم. من در رأس کار بودم اما نمی‌خواهم کسی را مقصر بدانم. سرمربیان برای رقم زدن بهترین نتیجه تلاش می‌کنند. اکنون باید به چیزی که پیش روی‌مان است نگاه کنیم. ابتدا با بازیکنانی که در اختیار داریم.
انتهای پیام