تغییر سیاست «مدرسه خوابی» در نوروز


دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی در کشور گفت: تلاش بر این است تا در ایام نوروز از امکانات اقامتی موجود در آموزش و پرورش به هنگام نیاز و به تشخیص استاندارها استفاده شود.

تیموری در حاشیه جلسه شورای اداری خراسان شمالی در گفت و گو با سادس، در پاسخ به نگرانی و گلایه مندی صاحبان واحدهای اقامتی از ارائه خدمات اقامتی توسط آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در حوزه گردشگری وجود دارد موضوع مکان‌های اقامتی غیر مجاز است که بعضاً در آموزش و پرورش، سالن و باشگاه‌ها، چادر در پارک‌ها و خانه‌های فاقد مجوز دیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ سفر مردم کشور عوض شود، افزود: بیشتر سفرهایی که صورت می‌گیرد به صورت انفرادی و بدون برنامه ریزی قبلی است، تا زمانیکه چنین نگاهی وجود داشته باشد خدمات سفر به دست افرادی می‌افتد که فعال واقعی حوزه گردشگری نیستند.

تیموری ادامه داد: امسال برای اینکه مشکل مطرح شده تا حدودی حل شود با آموزش و پرورش صحبت شده و قرار بر این شد تا جایی که امکان دارد از واحدهای اقامتی موجود در شهرها استفاده شود.

وی بیان کرد: توصیه ما به گردشگران نیز بر این است که در تعطیلات از واحدهای اقامتی مجاز استفاده کنند چراکه این واحدها از استانداردهای لازم برخوردار بوده و در شأن و منزلت آنها است.

معاون گردشگری با اشاره به وجود اقامت گاه‌های رسمی ارزان قیمت، گفت: از معلم‌ها نیز درخواست می‌شود به جای اقامت در کلاس‌های درس، از این واحدهای اقامتی ارزان قیمت و استاندارد استفاده کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *