نگاه دولت، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری است


سرپرست وزارت بهداشت گفت: تمام تلاش ما در دولت و وزارت بهداشت این است که هیچ وقفه‌ای در تامین داروهای اساسی و مورد نیاز مردم به ویژه داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج وجود نداشته باشد.

به گزارش سادس، دکتر سعید نمکی در حاشیه نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری اظهار کرد: اگرچه مشکلاتی در کل کشور در حوزه اقتصاد و چرخه تامین کالا به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه وجود دارد، اما تلاش می‌کنیم تا درخصوص تامین مواد اولیه صنایع دارویی داخلی مشکلی رخ ندهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر، خوشبختانه هیچ نگرانی از بابت دسترسی و افزایش قیمت و تحمیل هزینه به بیماران نداریم و مردم نیز در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

سرپرست وزارت بهداشت درخصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه پارک‌های علم و فناوری گفت: نگاه دولت این است که شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری را به شدت تقویت کنیم، چراکه در تمام دنیا نیز آنها در شرایط تحریم به کمک دولت‌ها می‌آیند. زمانی که در سازمان برنامه و بودجه مسئولیت داشتم، علیرغم افزایش مختصر بودجه دستگاه‌های اجرایی، ۷۰ درصد بودجه پارک‌های علم و فناوری را افزایش دادیم.

نمکی در پایان افزود: وزارت بهداشت برای توسعه پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط آنها با بدنه دانشگاه‌های علوم پزشکی برنامه‌های مفصلی دارد که امیدواریم از ظرفیت عظیم و ارزشمند در جهت جبران کاستی‌های زمان تحریم به‌ویژه در زمینه مشکلات نظام ارائه خدمات، کمبودهای تجهیزات پزشکی وارداتی و تولید داروهای های‌تک وارداتی استفاده کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *