مدیر تیم ملی نگران سفر خارجی یا جودو؟


اردوی تیم‌ملی نوجوانان‌ و جوانان جودو بانوان

انتقاد مدیر تیم‌های ملی جودو از سرپرست فدراسیون بدلیل عدم اعزام جودوکاران به اردوهای خارجی در حالیکه سرپرست فدراسیون سعی در صرف بودجه برای تجهیز امکانات جودوکاران دارد، حواشی زیادی را برای جودوی ایران طی روزهای اخیر بوجود آورده است.

به گزارش سادس، طی روز های اخیر بدلیل اختلافات مدیر تیم‌های ملی جودو و سرپرست فدراسیون که حالا شکل علنی به خود گرفته، با حواشی زیادی روبرو شده و دل نگرانی اهالی دلسوز جودو را در پی داشته است.

ماجرا از انتقاد شدید محمدرضا رودکی مدیر تیم‌های ملی جودو از سرپرست فدراسیون بدلیل لغو اعزام جودوکاران به اردوی مشترک تمرینی در ازبکستان و همچنین احتمال لغو اعزام جودوکاران به آلمان بدلیل مشکلات مالی شروع شد و رودکی در صحبت‌های خود سرپرست فدراسیون را به باد انتقاد گرفت.

انتقاد مدیر تیم ملی از عمادی تا جایی پیش رفت که وی در صحبت‌های خود اظهار کرد:” تا به حال که این اتفاقات از جانب سرپرست فدراسیون جودو رقم خورده و جای‌ دیگری دخیل نیست. در این مدت چندین بار جلسه برگزار کردیم و هر بار نیز به توافقاتی دست پیدا می‌کنیم، اما همیشه بعد از جلسه اتفاقات دیگری رقم می‌خورد که متوجه نمی‌شوم.”

با توجه به سوء مدیریت در جودو طی سال‌های اخیر و تمرکز بر مدال آوری یکی دو جودوکار شاخص و عدم توجه به تامین زیرساخت‌های مناسب از بودجه بیت‌المال، جودوی ایران به عنوان یک رشته المپیکی با مشکلات اولیه زیادی از جمله نداشتن امکانات و محل تمرین مناسب روبرو است.

بر همین اساس عمادی سرپرست فدراسیون جودو نیز در تصمیمی منطقی و درست بجای صرف هزینه‌های کلان برای اعزام های متعدد خارجی، سعی کرده از بودجه فدراسیون برای تجهیز امکانات ملی‌پوشان جودو استفاده کند که این موضوع به مذاق مدیر تیم‌های ملی خوش نیامده است!

عمادی در پاسخ به اظهارات تند و حاشیه‌ساز رودکی مدیر تیم‌های ملی اظهار کرد:”چرا وقتی ما در پایتخت کشور حتی یک باشگاه تجهیز شده جودو نداریم باید ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کنیم تا چند نفر به ازبکستان بروند و تمرین کنند؟ در شرایطی که هیچ ضرورتی برای حضور در این کمپ تمرینی وجود ندارد. واقعا کار عاقلانه‌ای است که به جای تجهیز سالن‌ها این هزینه را صرف کنیم؟ نکته جالب اینجاست که مدیر تیم‌های ملی حتی از برنامه‌های تیم‌های زیر مجموعه‌اش اطلاع ندارد.”

عمادی ادامه می‌دهد:”یک میلیارد و ششصد میلیون تومان مالیات معوقه فدراسیون است که اگر تدبیر وزیر محترم ورزش و جوانان نبود همین حالا حساب‌های فدراسیون بسته شده بود و  آقایان در تیم‌های ملی حتی نمی‌توانستند حقوق مربیان داخلی‌شان را بدهند چه برسد به مربی خارجی. وقتی رهبر معظم انقلاب با توجه به شرایط فعلی تاکید می‌کنند که از سفرهای غیرضروری خودداری کنید و واقعا شرایط پایگاهای قهرمانی کشور در استان‌های مختلف خوب است چرا دوستان دائما به فکر اعزام هستند. بارها همین آقایان به اوضاع بد سالن شهید کبگانیان اشاره کردند ولی به هیچ وجه حاضر نبودند برنامه‌های غیر ضروری را برای تجهیز این سالن و سالن‌های دیگر منتفی کنند. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با کار شبانه روزی شرایط این سالن و خوابگاه و بخش‌های مختلف آن تا چند روز آینده کاملا ایده آل خواهد شد و از این پس می‌توانیم استفاده بهتری از این مجموعه داشته باشیم.

به گزارش سادس، جودوی ایران طی سال‌های گذشته فقط به تک مدال‌های نفراتی مثل سعید ملایی، جواد محجوب و یا محمد بریمانلو دل خوش کرده و بودجه زیادی صرف اعزام های خارجی شده است، این در حالیست که می‌توان بجای هزینه های گزاف و بعضا بی‌فایده اعزام های خارجی، این بودجه را صرف تامین امکانات مناسب و درخور برای جودوکاران کرد؛ اقدامی که ظاهرا به مذاق برخی افراد که دائما در سفرهای خارجی حضور داشته‌اند خوش نیامده است.

باید منتظر ماند و دید حواشی اخیر چه تغییراتی را در کادر فنی تیم ملی کلید خواهد زد تا جودو با توجه به اهمیت رویدادهای پیش رو رنگ آرامش را به خود ببیند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *