استانداردسازی موتور خانه‌ها، شرط صدور مجوز پایان کار ساختمانها در تهران


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به این که ۵۰ هزار ساختمان بزرگ مقیاس اداری آموزشی وخدماتی در تهران داریم، گفت: براساس مصوبه کارگروه کاهش الودگی هوای استان تهران صدور مجوز پایان کار ساختمان‌های جدید الاحداث منوط به اخذ گواهی استاندارد موتورخانه‌ها شد.

به گزارش سادس، کیومرث کلانتری در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی استان تهران با اشاره به این که امروز گزارشی از عملکرد دستگاه‌های اجرای مختلف براساس قانون هوای پاک، به کارگروه ارائه شد، اظهار کرد: استاندار تهران در این جلسه به اهمیت حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوای تهران تاکید کرد و قرار شد که در جلسات بعدی از مدیران ملی نیز در این کارگروه دعوت شود.

وی  با اشاره به مصوبه امروز کارگروه کاهش الودگی هوای استان تهران تصریح کرد: برای صرفه جوی در مصرف سوخت و کاهش الودگی هوا قرار شد که  صدور مجوز پایان کار  ساختمانهای جدید منوط به اخذ گواهی استاندارد موتورخانه ها شود. و شهرداری تهران روی این موضوع نظارت کنند.

وی ادامه داد: همچنین انوشیروان محسنی بندپی – استاندار تهران – در این جلسه بر بهبود کیفیت سوخت در تهران تاکید کرد و قرار شد در جلسات بعدی گزارش‌های از میزان استاندارهای سوخت توزیع شده در تهران به کارگروه ارائه شود.

کلانتری با تاکید بر توسعه حمل ونقل عمومی در استان تهران گفت: امسال وضعیت کیفیت هوا نسبت به سال گذشته بسیار خوب بود و هوای سالم در شهر تهران نسبت به سال گذشته ۳۳ روز وهوای پاک ۶ روز افزایش داشت و هیچ روزی هوای ناسالم برای گروه‌های حساس نداشتیم.

وی با بیان این که هم وضعیت جوی و هم اقدامات موثر صورت گرفته در شهر تهران برای کاهش آلودگی هوای پایتخت موثر بوده است، تصریح کرد: مهمترین عامل آلودگی هوای تهران ترافیک است. روزهای پنج شنبه که در آن طرح ترافیک آزاد است  جزو الوده ترین روزهای پایتخت است برای این که الودگی هوا در این شهر کم شود ابتدا باید شهرداری تهران از محل درآمدهای طرح‌های ترافیک وکاهش به سمت توسعه حمل ونقل عمومی حرکت کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *