چگونه سرماخوردگی و آنفلوآنزا را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

به گزارش سادس، سرفه، سردرد و احساس خستگی از علائم مشترک بین سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند.

سایت تخصصی مدیکال دیلی در مطلبی در این باره آورده است اگرچه مراجعه به پزشک برای تشخیص دقیق این دو بیماری و در نتیجه درمان مناسب ضروری است اما تفاوت‌های اساسی بین آن‌ها شامل موارد زیر است:

شروع بیماری 

در مواقع ابتلا به سرماخوردگی شروع علائم به تدریج اتفاق می‌افتد. علائمی همچون آبریزش بینی یا سرفه چند روز طول می‌کشد تا پیشرفت کند و برای مدت یک هفته ادامه پیدا خواهد کرد. در حالی که علائم آنفلوآنزا نسبتا ناگهانی آغاز می‌شود و شدیدتر است.

تب 

دمای بدن می‌تواند به تمیز دادن این دو بیماری از یکدیگر کمک کند. معمولا سرماخوردگی با تب همراه نیست و اگر به تب منجر شود خیلی خفیف است. هرچند، درصورتیکه تب ناگهانی ظاهر شود و حدود ۳۷ تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد باشد احتمال ابتلا به آنفلوآنزا بیشتر است.

فصل 

اگرچه احتمال ابتلا به سرماخوردگی در فصل زمستان بیشتر است اما امکان ابتلا به آن در سه فصل دیگر نیز وجود دارد. این در حالی است که آنفلوآنزا یک بیماری فصلی به حساب می‌آید. به طور معمول دوره این بیماری از اواسط پاییز تا اواخر زمستان است. علائم این بیماری در این بازه زمانی از سرماخوردگی شدیدتر است.

درد و ضعف 

درد ناشی از سرماخوردگی کاملا قابل تحمل است اما در مبتلایان به آنفلوآنزا درد شدیدتر بوده و بیمار در ناحیه قفسه سینه احساس درد و ناراحتی دارد. همچنین در آنفلوآنزا بیمار درد شدیدی را در تمامی عضلات بدن احساس می‌کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *