دلیل پولادی برای نیامدن به ایران/ صدایی که هنوز امیری را آزار می‌دهد

به گزارش سادس، تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا عملکرد خوبی در دور گروهی داشت و همچون سال ۲۰۱۱ با ۹ امتیاز از دور گروهی صعود کرد اما در مرحله یک چهارم نهایی اسیر اتفاقات بازی شد. تیم ملی در اوایل بازی با عراق با تک گل سردار آزمون یک بر صفر جلو بود اما روی اشتباه داور و شیطنت پولادی که منجر به اخراج این بازیکن شد، ۱۰ نفره شد و در طول ۹۰ دقیقه، گل تساوی را دریافت کرد. بازی دو تیم در وقت‌های اضافه چهار گل دیگر داشت و در حالی که بازی می‌رفت با نتیجه ۳ بر ۲ به سود عراق پایان یابد، قوچان‌نژاد در دقیقه ۱۱۹ ایران را به بازی برگرداند.

بازی وارد ضربات پنالتی شد و هر دو با ضربات خوب و دقیق خود، به کار ادامه دادند تا این که ضربه وحید امیری به دیرک دروازه عراق خورد و ایران از گردونه مسابقات حذف شد.

اشتباهات ویلیامز در این دیدار و عدم بازگشت مهرداد پولادی به عنوان بازیکن – سرباز به ایران، در کنار اتمام قرارداد کی‌روش، مهم‌ترین موضوعات بعد از جام بودند که حواشی زیادی را درست کردند.

در ادامه، اظهارنظر بازیکنان آن تیم ملی و خاطرات برخی از آنها را درباره جام ملت‌های ۲۰۱۵ می‌خوانید. این اظهارات، در خلال  جام ملت‌های ۲۰۱۵ یا ماه‌های بعد از آن منتشر شده است.

* تیم ملی ستاره ندارد

آندرانیک تیوریان، هافبک دفاعی تیم ملی درباره تیم ملی ایران که با تعداد از بازیکنان جوان و با تجربه راهی استرالیا شده بود، گفت: در تیم ملی ایران یک یا دو بازیکن ستاره وجود ندارد، بلکه ما یک تیم هستیم و به این جا آمده‌ایم تا در جام ملت‌های آسیا بهترین نتیجه‌ ممکن را کسب کنیم.

* دنبال عذر و بهانه نیستیم

رضا قوچان نژاد، مهاجم تیم ملی درباره هم‌گروهی با تیم‌های قطر، بحرین و امارات گفت: این برای من مهم نیست که در چه گروهی قرار گرفته‌ایم. ما در جام جهانی برابر تیم‌های بزرگی بازی کرده‌ایم در نتیجه هیچ عذر و بهانه‌ای نداریم. سه بازی سخت داریم. مهم این است که تمرکز داشته باشیم و به حریفان خود احترام گذاریم.

* انگار در تهران بازی می‌کردیم

از نکات جالب توجه این جام حضور گسترده هواداران ایرانی در کوچه و خیابان و در ورزشگاه‌های استرالیا بود. اشکان دژاگه از بازیکنان تیم ملی در این تورنمنت در توضیح جو ورزشگاه‌های استرالیا گفت: خیلی جو عالی و خوبی در ورزشگاه حاکم بود. انگار که در تهران بازی می‌کردیم. حضور تماشاگران ایرانی مقیم استرالیا در بازی‌های تیم ملی ایران به ما انرژی می‌دهد.

* در آزادی هم این همه تماشاگر نداشتیم

خسرو حیدری، دیگر بازیکن تیم ملی نیز با اشاره به حضور پرتعداد ایرانی‌ها در ورزشگاه در مرحله گروهی گفت: فکر می‌کنم اگر تیم ملی در ورزشگاه آزادی تهران هم بازی می‌کرد این همه تماشاگر برای حمایت از تیم ما به استادیوم نمی‌آمد! در استرالیا همین تماشاگران هم تشویق‌های زیادی می‌کنند و می‌بینید که حتی زمانی که هنوز گل هم نزده بودیم، مدام تیم ملی ایران را تشویق می‌کردند و خوشبختانه حمایت‌هایشان جواب داد و این بازی را هم بردیم.

* مهم نیست با ژاپن بازی کنیم یا عراق!

سردار آزمون، پدیده تیم ملی در این رقابت‌ها درباره رویارویی ایران با عراق و خودداری از برخورد با ژاپن گفت: اگر قرار باشد در مرحله بعد به ژاپن برخورد کنیم از آنها نمی‌ترسیم و با آنها بازی می‌کنیم.

* شکستن رکورد بازی‌های ملی برایم مهم نیست

جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی بعد از صعود ایران به عنوان تیم نخست، درباره رکوردشکنی مقابل عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: در حال حاضر مهمترین مساله برای من بازی کردن و پیروزی تیم ایران است. به هیچ وجه به این موضوع فکر نکرده‌ام و اصلا برایم مهم نیست. همیشه موفقیت تیم ملی را می‌خواستم؛ چه یک بازی انجام دهم و چه ۱۰ بازی و یا روی نیمکت باشم. الان تمام تمرکز ما روی صعود به نیمه نهایی جام ملت‌هاست. من به رکورد شکنی فکر نکرده و نخواهم کرد. رکوردها فقط در تاریخ ثبت می‌شوند و مهم موفقیت تیم است.

* داور دل یک ملت را شکست

ایران در نهایت در ضربات پنالتی مقابل عراق شکست خورد و از مسابقات حذف شد. اخراج بحث برانگیز پولادی در این دیدار، ایران را در موضع ضعف قرارداد و تیم ملی در حالی که عراق را برده بود، در نهایت شکست خورد. محمدرضا خانزاده درباره عملکرد داور استرالیایی گفت: ما همه کار کردیم و دیدید که چگونه داور، نیمه‌نهایی را از ما گرفت. بازیکنان همه یکدل بودند و نمایش بسیار خوبی داشتند و تنها با یک اشتباه – که خدا کند اشتباه بوده باشد – از دور رقابت‌ها حذف شدیم. به نظرم می‌توانستیم به راحتی یک پای فینال باشیم اما داور کاری کرد که دل یک ملت را شکست.

* شرمنده مردم ایران شدیم

علیرضا جهانبخش نیز بعد از باخت به عراق گفت: واقعا شرمنده همه مردم ایران شدیم. فقط خدا می‌داند که چقدر تلاش کردیم که دل مردم را که همیشه از ما حمایت کردند شاد کنیم. حق شما و همه ایرانی‌های دنیا بیشتر از این‌هاست.

* کارت قرمز داور بیخود بود

اشکان دژاگه نیز اظهار کرد: داور یک کارت قرمز بیخود را به بازیکن ما داد. ۱۰ نفره شدن شرایط را برای ما سخت کرد چرا که در این صورت می‌توانستیم بازی را با اختلاف پشت سر بگذاریم.

* صدای دیرک هنوز در گوشم می‌پیچد!

وحید امیری که آخرین پنالتی تیم ملی را به دیرک دروازه عراق زد و منجر به حذف تیم ملی شد، گفت: هنوز صدای اصابت توپ به دیرک دروازه در گوشم می‌پیچد. ناگهان ورزشگاه ساکت شد و توپ به تیر دروازه برخورد کرد. صدای این ضربه را هنوز به خاطر دارم. پس از این تورنمنت به سرمربی تیم ملی گفتم تا شماره پیراهنم را عوض کند اما در خصوص این که چه شماره‌ای به من بدهند هیچ حرفی نزدم اما کی‌روش نسبت به من لطف داشت و در آن برهه از زمان پیراهن شماره ۱۰ تیم‌ملی را به من داد.

* کارت پایان خدمتم مشکلی ندارد

و اما مهرداد پولادی که در آن برهه به عنوان به عنوان سرباز در جام ملت‌ها حاضر شده بود، به ایران برنگشت تا صدای ستاد کل نیروهای مسلح بلند شود. او در آن مقطع بازیکن الشحانیه بود و درباره دلایل خودداری از بازگشت به ایران و رفتن به سربازی گفت: پس از پایان قراردادم با الشحانیه به قانون تمکین می‌کنم و به ایران می‌آیم تا مشکل کارت پایان خدمتم را حل کنم. به شخصه اعتقاد دارم، کارت پایان خدمت من مشکلی ندارد اما برای این که به مسئولان ثابت کنم مشکلی وجود ندارد و کار غیر قانونی انجام نشده مطمئنا با به پایان رسیدن مدت قراردادم به ایران می‌آیم. اگر می‌خواستم قراردادم را با الشحانیه فسخ کنم، مطمئنا این مساله با مخالفت مسئولان باشگاه قطری همراه می‌شد، بنابراین برای جلوگیری از ایجاد دردسر برای فوتبال ایران و خودم، تصمیم دارم که تا پایان مدت قراردادم در الشحانیه بمانم و پس از آن به ایران بیایم و مشکل کارت پایان خدمتم را حل کنم.

انتهای پیام