ورزشکاران مبتلا به آرتروز از فعالیت ورزشی شدید پرهیز کنند


ورزشکاران مبتلا به آرتروز

یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است: ورزشکارانی که دچار بیماری آرتروز هستند، هنگام التهاب و درد شدید از انجام ورزش شدید خودداری کنند.

دکتر احمد باقری مقدم در گفت وگو با سادس، افزود: ورزشکارانی که مبتلا به بیماری آرتروز هستند، هنگام التهاب و درد شدید از انجام ورزش شدید خودداری کنند. البته بی‌حرکت گذاشتن کامل مفصل برای افراد مبتلا به آرتروز توصیه نمی‌شود.

وی گفت: همچنین این افراد اگر به دنبال پیشرفت ورزش خود هستند، بهتر است به مدت آن اضافه کنند نه به شدت آن.  ضمن این که ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از شروع ورزش با حرکات نسبتا آرام بدن خود را گرم کنند و در پایان ورزش نیز ۵ تا ۱۰ دقیقه به سرد کردن اختصاص دهند.

این متخصص پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: اگر بعد از ورزش احساس درد و ناراحتی در مفاصل خود داشته باشید به معنای آسیب به مفاصل نیست. در صورتی که احساس درد و ناراحتی بیشتر از ۲ ساعت از اتمام ورزش ادامه داشت، در جلسات بعد شدت و یا مدت ورزش را کاهش دهید.

باقری مقدم اضافه کرد: بهتر است زمانی از روز که درد کمتری دارید به ورزش بپردازید. همچنین استفاده از ورزش و لباس مناسب را فراموش نکنید.

وی در پایان تصریح کرد: در صورتی که در آب ورزش می‌کنید بهتر است دمای آب ۲۸ تا ۳۱ درجه سانتی گراد باشد تا گرمای آن موجب ریلکس شدن عضلات و کاهش درد شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *