بررسی موضوع دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون متبوع خود گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش به دلیل کاهش امضا، از حد نصاب افتاد.

میر حمایت میرزاده در گفت‌وگو با سادس در خصوص جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیات مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون بود، این استیضاح ٣٥ امضا داشت، اما پیش از آغاز جلسه به کمتر از ١٠ امضا کاهش پیدا کرد، به همین دلیل طبق آیین نامه این استیضاح از دستور کار خارج شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ٥ محور استیضاح وزیر علوم در جلسه یکشنبه بررسی شد، احتمالا ٥ محور دیگر این استیضاح در جلسه یکشنبه هفته آینده کمیسیون بررسی می شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این جلسه همچنین موضوع دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار گرفت، ما از سازمان سنجش خواستیم تا یک گزارش از نحوه آزمون و پذیرش دانشگاه آزاد در اختیار کمیسیون قرار دهد. ٩ ماه است که معلمین خارج از کشور حقوق دریافت نکردند، مقرر شد آموزش و پرورش گزارشی در این خصوص ارائه دهد و در رسیدگی به این موضوع تسریع کند.

وی اضافه کرد: برخی از نمایندگان درخواست اعمال تبصره یک ماده ٤٥ در خصوص مراکز رفاهی و درمانی استان کرمان و اصفهان داشتند که اعضای آن مشخص شد، برخی نمایندگان هم درخواست اعمال ماده ٢٣٤ داشتند که اعضای آن هم مشخص شد، تاریخ سفر کمیته مربوطه  کمیسیون آموزش و تحقیقات به استان مرکزی در دی ماه و استان خراسان جنوبی در بهمن ماه برای بررسی وضعیت مدارس و دانشگاه ها مشخص شد.

میرزاده در پایان عنوان کرد: همچنین از آموزش و پرورش خواستیم در خصوص اتفاقی  که در یکی از مدارس سیستان و بلوچستان افتاده تا یکشنبه گزارشی را از علت حادثه در اختیار کمیسیون قرار دهد.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *