تمرینات خشک در اردوی تیم ملی تیراندازی


برخورداری و رستمیان تیراندازی

مربی تیم ملی تفنگ می‌گوید که تا امروز تمرینات ما تکنیکی یا به عبارتی تمرینات خشک بوده است.

ابراهیم اینانلو در گفت و گو با سادس، در مورد روند پیگیری تمرینات تیم ملی تیراندازی اظهار کرد: اردوهای ماده تفنگ در حال پیگیری است و مرحله دوم اردو از فردا آغاز خواهد شد. شرایط بچه‌ها بد نیست اما چون دیگر نزدیک مسابقات می‌شویم نیازمان به فشنگ زیاد می‌شود. تا امروز تمرینات ما تکنیکی یا به عبارتی تمرینات خشک بود. در برنامه‌مان هست اگر شرایط خوب باشد، بتوانیم یک اردوی خارجی قبل از مسابقات ورلد کاپ هند داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشنهادش برای اردوی خارجی‌ هانوفر آلمان است، گفت: ترجیح من هانوفر است. چون به لحاظ خرید فشنگ و برخی کارها شرایط بهتری دارد. اما بستگی به شرایط دارد. البته چند کشور اطراف همانند قزاقستان و ترکیه هم هستند که از نظر قیمتی شاید بهتر باشند اما کیفیت هانوفر را ندارند. ترجیح من هانوفر بوده و باید ببینیم چه خواهد شد. اگر شرایط فراهم باشد نظر من این است که وسط بهمن به اردویی همچون هانوفر برویم که بتوانیم بعد از آن استراحت کوتاهی هم در تهران داشته باشیم و بعد دوباره برای حضور در جام جهانی راهی هند شویم.

مربی تیم ملی تفنگ در مورد تمرینات خشک و کمبود فشنگ موجود در اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: ما از ۱۰ سال گذشته، زمانی هم که لازلو سرمربی تیم ملی بود با این شرایط غریب نیستیم. خیلی مواقع تمرینات خشک توانسته ورزشکاران را به عملکرد خوب نزدیک کند. شاهدیم که تنها مدال ما در آسیایی در رشته خفیف کسب شد بود، در کره هم در سه وضعیت قهرمان جوانان جهان شدیم. مهم این است که حداقل یک ماه مانده به مسابقات مهم با فشنگ تمرین کنیم. من پیشنهاد هانوفر را داده‌ام فدراسیون هم کارها را آغاز کرده است. امیدوارم که تا آن روز همه چیز طبق برنامه پیش رود و بتوانیم یک اردوی خارج از کشور داشته باشیم تا ورزشکاران مقداری خود را به شرایط ایده آل نزدیک کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل ساچمه در اردوهای تیم ملی وجود دارد یا خیر گفت: فعلا نه، مشکلی نیست. البته قیمت ساچمه کمی گران شده و شرایط را سخت کرده است. بسته ساچمه ای را که فدراسیون زیر ۵۰ هزار تومان می‌خرید به بیشتر از ۱۵۰ هزار تومان رسیده و کار را سخت کرده است.

اینانلو در پاسخ به این سوال که آیا نبود مربی خارجی در کنار ورزشکاران تفنگ مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: زمانی هم که لازلو رفته بود دو سال بدون مربی خارجی پیش رفتیم و نتایج خوبی هم گرفتیم. من تجربه ۶- ۷ سال کار با لازلو را دارم و خودم از پس خیلی از موارد بر می‌آیم. چیزی که الان برای تیم مهم است شرایط تمرین و اردو است. اگر بتوانیم این شرایط را مهیا کنیم قاطعانه می گویم که در تفنگ مشکل مربی نداریم، به شرطی که بتوانیم شرایط و وسایل خوبی را برای تمرین بچه ها مهیا کنیم. در غیر این صورت ما تجربه ماکسیموویچ را هم داشتیم که در مورد او نظری ندهم بهتر است. در حال حاضر چیزی که ما نیاز داریم شاید حضور مربی خارجی نباشد، ورزشکاران به امکانات و وسایل بیشتر نیاز دارند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *